TV out med et G450 kort
Fra : Joakim Recht

Dato : 28-10-01 18:05

Hej

Der skulle vel aldrig være nogen, der har fået TV out til at virke med et
Matrox G450 kort? Så vidt jeg har forstået, så burde det kunne lade sig gøre
gennem framebufferen, og det er næsten også lykkedes, bortset fra at billedet
er noget forvrænget.

Det, jeg har haft mest held med er de scripts, der følger med til mplayer:

matroxset -f /dev/fb1 -m 0
matroxset -f /dev/fb0 -m 3
matroxset 1
con2fb /dev/fb0 /dev/tty1
con2fb /dev/fb0 /dev/tty2

fbset -fb /dev/fb0 -left 60 -right 0 -upper 70 -lower 39 -hslen 76 -vslen 4 \
-xres 640 -yres 512 -bcast true

Jeg vil gå ud fra, at det er den sidste linie, som sætter mode til 640x512,
der er problemet, da der kommer signal til fjernsynet, men det er meget
forvrænget. Jeg har kigget på at lave en modeline selv til fbset, men det
var mere end jeg lige kunne overskue at gøre.
Så vidt jeg har forstået kører et fjernsyn med vertikal refresh på 50-60Hz, alt
efter om det er PAL eller NTSC (mit kan begge dele), og en horisontal sync på
31,5 kHz, men hvordan man så laver en fornuftig modeline ud af det ved jeg
ikke.

Med mplayer følger der også en masse andre fbset eksempler, men ingen af dem
giver noget brugbart resultat.

Joakim Recht
Tlf. 20 85 54 77
Email god@cs.auc.dk / PGP key http://www.braindump.dk/pgp.txt