Bipper bare med nyt hardware
Fra : SharkanDK

Dato : 28-10-01 10:42

Hej,

En af mine venner har købt et Abit KG7, 2 x 256 MB DDR RAM og en Athlon XP
1600+.

Han har samlet det hele, men den bipper bare med ca. 1 sec. mellemrum. Han
kører i øjeblikket kun med bundkortet og RAM'en, men den gør det alligevel.
Tyder det ikke på et defekt bundkort ? eller er det RAM'ene ?

Udover det har han Winfast 320 (TNT2).

På forhånd tak.

Fra : Morten

Dato : 28-10-01 12:19

> Han har samlet det hele, men den bipper bare med ca. 1 sec. mellemrum. Han
> kører i øjeblikket kun med bundkortet og RAM'en, men den gør det alligevel.
> Tyder det ikke på et defekt bundkort ? eller er det RAM'ene ?

Prøv at kigge her, om der ligger et svar:
http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml

Mvh.
Morten

Fra : SharkanDK

Dato : 30-10-01 16:32

> Prøv at kigge her, om der ligger et svar:
> http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml

Tak for linket, men det var ikke en defekt hardware. Det var utroligt nok,
for mange af de skruer bagpå bundkortet til at sætte det fast med. Der var
nogle fra det gamle, som ikke var blevet fjernet. Det gjorde åbenbart at
bundkortet blev kortsluttet, men det brændte da gudskelov ikke af.