Hjælp!! Stakoverløb VxD
Fra : Jens.

Dato : 27-10-01 20:53

Jeg har idag installeret et SB Live Player5.1 og sat 256 Apacer 133 Ram i.
Efter at have gjort det fryser mit Internet en gang imellem. Mine spil og
lyden i dem er perfekt.
Jeg får når jeg starter min maskine op følgende blå skærm:

Tråden afsluttes p.g.a stakoverløb. En VxD der formodentlig er installeret
fornylig har brugt for meget stakplads. Angiv en højere værdi for"minSPs" i
system Ini eller fjern nyligt installerede VxD. Der er nu allokeret 6 SP`er.

Det er problemet. Jeg trykker så på en vilkårlig tast og maskinen booter
Windows.
Nu har jeg ikke et døjt forstand på den meddelse og ved intet om system Ini
og meget andet. Men hvad kan der være galt forklaret på en måde så selv jeg
forstår det?

Min konfiguration er:
P3 800@880
512 100MhZ ram hvoraf de 256 er 133 Mhz
Win 98
Asus P3BF version 6.0
Asus Geforce2 GTS 7700 med Detonator 4.0
SB Live Player 5.1

Er der nogle der kan forklare lidt om det.
På forhånd tak.
/Jensen.

Fra : Jens.

Dato : 27-10-01 21:01

Glemte lige en ting.
Mit lydkort hyler helt vildt under opstart, når så først windows er bootet
forsvinder det. Der er intet galt senere hen - kun under opstart. Kan det
have noget at sige?. Jeg har selvfølgelig prøvet at bytte stikkene rund bag
på lydkortet unden resultat.

/Jensen.

Fra : Ib J

Dato : 27-10-01 22:37

Du har muligvis et IRQ problem.
Har du prøvet at flytte lydkortet til et
andet PCI-slot?

mvh
Ib J.

Fra : Jens.

Dato : 28-10-01 18:55

Hej.
Jeg har prøvet alle de forskellige slots. Intet virker. Måske må jeg hellere
frmatterer for at se om det hjælper.
Tak for svaret Ib.
/Jensen.

Fra : Madsen

Dato : 29-10-01 01:34

"Jens." <cow-one@sol.dk> skrev:

> [...]
> system Ini eller fjern nyligt installerede VxD. Der er nu allokeret 6 SP`er.

Gå ned i Start > Kør og skriv: sysedit

Gå ind i System.ini og under afsnittet [386Enh] laver du en
linie med følgende tekst: MinSPs=4
Luk systemeditoren og sig ja til at gemme ændringerne.
Genstart og se om du stadig får fejlen.

Hvis du gør, så gentag ovenstående og prøv så at forhøje
værdien med 4. (MinSPs=8, eller 12 eller måske 16.)

Problemet har ikke så meget med din hardware at gøre, men
er nærmere et Windows-problem.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Jens.

Dato : 29-10-01 13:37

Takker for svaret Madsen.
Prøver idag at gøre som beskrevet.
Det er ikke hvergang den kommer med VxD. Ud af de sidste 3 opstarter har den
gjort det 1 gang - nemlig denne gang da jeg skulle skrive indlægget

/Jensen.

Fra : Madsen

Dato : 29-10-01 16:39

"Jens." <cow-one@sol.dk> skrev:

> Takker for svaret Madsen.
> Prøver idag at gøre som beskrevet.
> Det er ikke hvergang den kommer med VxD. Ud af de sidste 3 opstarter har den
> gjort det 1 gang - nemlig denne gang da jeg skulle skrive indlægget

Ja, det plejer heller ikke at komme hver gang man starter, men
man skulle jo gerne kunne slippe helt af med fejlen :)

Tjek gerne: <http://usenet.dk/netikette/quote.html>

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.