Athlon XP motherboar
Fra : Mads Frandsen

Dato : 27-10-01 15:40

Hey NG

Det kan godt være at jeg er lidt dum her, men alligevel...
Jeg tænkte lidt på at købe mig en Athlon XP, men skal man så ikke have
nyt motherboard også?

mvh
Mads

Fra : Kim Jakobsen

Dato : 27-10-01 15:43

Det kommer an på hvilket bundkort du har. Mit EpoX EP-8K7A+ kan let køre en
1800+ med en bios opdatering.

/Kim

Fra : Armitage

Dato : 27-10-01 15:47

> [...]
>
> Det kan godt være at jeg er lidt dum her, men alligevel...
> Jeg tænkte lidt på at købe mig en Athlon XP, men skal man så ikke have

XP kræver et socket A bunkort så det kommer an på om du har et socket A
bundkort eller ej.

Hvis du vil have fuld udbytte af XPen så skal du have et bundkort som har en
FSB på 266 MHz. Ældre bundkort kræver muligvis at bios bliver flashet.

Fra : Mads Frandsen

Dato : 27-10-01 16:46

>Hvis du vil have fuld udbytte af XPen så skal du have et bundkort som har en
>FSB på 266 MHz. Ældre bundkort kræver muligvis at bios bliver flashet.

Hey - tak for svarene...

Jeg har et Asus A7V 133 - det kan efter min bedste overbevisning godt
gøre 266mhz, så der skulle vel ikke være nogen problemer i en Athlon
XP 1400 mhz f.eks. vel?

mvh
Mads

Fra : Lupine

Dato : 27-10-01 17:36

> Jeg har et Asus A7V 133 - det kan efter min bedste overbevisning godt
> gøre 266mhz, så der skulle vel ikke være nogen problemer i en Athlon
> XP 1400 mhz f.eks. vel?

Nej

Fra : Mads Frandsen

Dato : 27-10-01 17:47

>Nej

OK, det lyder jo ganske glimrende!!

mvh
Mads

Fra : albert

Dato : 27-10-01 20:47

Nå vi nu er ved det :
Hvad med Soltek 75kav ?

Fra : Peter Jespersen

Dato : 28-10-01 16:30

On Sat, 27 Oct 2001 21:46:59 +0200, albert wrote:

>Nå vi nu er ved det :
>Hvad med Soltek 75kav ?

Der er kommet en BIOS opdatering der giver XP support til
revision F1 og nyere (Revisionsnummeret finder du nederst i
venstre hjørne, umellem ISA-soklen og kanten af
printet)....Ligeledes har KAV support for 266Mhz FSB
(200Mhz-300Mhz).

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
Why is it you never run out of TP when you aren't on the john?