Forhandler løber for sit ansvar .
Fra : P.R

Dato : 27-10-01 10:05

Kære bruger.

Af det danske IT market.

Jeg har hørt og læst og selv mærket det på egen krop.
At mange IT forhandler de løber for deres ansvar angådene garanti på være
som man købt hos dem.

Måske nogen få kunder er selv skyld i varen er gået i stykke. Og 98% andre
kunder er det IT levarandør som løber fra sit ansvar.

P.T Ved jeg ikke lige hvad vi skal gøre.
Men os for bruger må til at oppe os lidt.

Hilsen
Peter

Fra : Thomas Jari

Dato : 27-10-01 10:18

> [...]
> kunder er det IT levarandør som løber fra sit ansvar.
>
> P.T Ved jeg ikke lige hvad vi skal gøre.
> Men os for bruger må til at oppe os lidt.

Lyder som om at du sidder i en kæmpe morgenbrandert. Jeg kan ikke se hvad
det her har med hardware at gøre. Du giver ingen eksempler på dårlige
oplevelser. Personligt har jeg aldrig oplevet nogle dårlige ting vedr.
IT-leverandørere.

Tror du virkelig selv at folk starter en virksomhed for at behandle deres
kunder dårligt??

Thomas Jari

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 27-10-01 10:46

<KLIP>
> Tror du virkelig selv at folk starter en virksomhed for at behandle deres
> kunder dårligt??
<KLIP>
Tjah, jeg kender i hvertfald til 3 "IT-bagmænd" der spekulerer i at gå
konkurs inden reklamationerne bliver "for dyre" at håndtere...

Thomas

Fra : Morten Nielsen

Dato : 27-10-01 13:58

"P.R" <HIGHTECH@MAIL1.STOFANET.DK> wrote in
<3bda75fd$0$11601$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>:

>Men os for bruger må til at oppe os lidt.

Ja, lige netop! Hvis vi forbrugere opper os lidt, ville situationen
sandsynligvis være en anden, og ikke som nu hvor mange forbrugere i
deres søgen efter den allerlaveste pris glemmer, at andre faktorer end
prisen ofte spiller ind.

Selv køber jeg al min nye hardware eet sted: Denne forhandler er
generelt billig men ikke den billigste, han kender sine produkter, han
er flink og venlig, han yder en go' service. Brugt hardware køber jeg
naturligvis gennem nyhedsgrupper.

Morten
Træt af Tipstjenesten og dårlige odds? Så sign up hos Gamebookers via
nettet på http://www.gamebookers.com/cgi-bin/intro.cgi?rid=113754
- deltag samtidig i deres referral program.

Fra : Wings

Dato : 27-10-01 14:50

> [...]
> sandsynligvis være en anden, og ikke som nu hvor mange forbrugere i
> deres søgen efter den allerlaveste pris glemmer, at andre faktorer end

Det er til dels forbrugernes egen skyld, at især computerforretninger ikke
altid yder den ønskede service og rådgivning. Ved kun at handle hos den
billigste forhandler, tvinger man de øvrige forhandlere til at sænke
avancen. Forhandlerne skal altså banke flere varer i gennem systemet, for at
opretholde samme resultat. Det vil alt andet lige give mindre tid til de
enkelte kunder = forringet service.

Det kan sammenlignes med f.eks. Netto og en specialforretning indenfor vin,
som kører med hver sin avanceprocent. Man forventer da også et højere
serviceniveau i vinforretningen, hvilket man normalt også får.

Derfor bør man som forbruger overveje, om man vil betale lidt ekstra for
service, inden man kaster sig ud i et køb. Det vil spare mange ærgelser for
både forbruger og forhandler.

Tænk over dette, næste gang du skal handle (ikke kun computer).

Mvh Wings