Tale på lokalnet
Fra : Jens Vestergaard

Dato : 26-10-01 15:18

Måske ligger løsningen lige for - jeg kan bare ikke lige se den:

Kan man overføre tale i realtime fra en pc til en anden via TCP/IP i et
lokalnet? Og integrede det med et VB-program?

Jens Vestergaard
www.railsoft.dk

Fra : Jesper

Dato : 29-10-01 12:07

Hvis der kommer svar her, ser jeg det, men hvis der svares direkte til dig,
med noget brugbart, vil jeg gerne vide det også.

Jesper....

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 29-10-01 13:42

"Jesper" <oz5pc@post.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis der kommer svar her, ser jeg det, men hvis der svares direkte til
dig,
> med noget brugbart, vil jeg gerne vide det også.

Hæ! Der er ikke kommet svar - heller ikke på min opfølgning omkr NetMeeting.

Så må man jo kæmpe med det selv, når man ikke kan få det hele serveret...
Øv!

Jens Vestergaard
www.railsoft.dk

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 30-10-01 19:20

Jens Vestergaard skrev:
> Så må man jo kæmpe med det selv, når man ikke kan få det hele serveret...
> Øv!

Øh... måske har jeg noget du kan bruge...

wavestream.dll ... find den og download den og find måske også nogle
eksempler (f.eks. på planet-source-code.com) ... eller du kan jo også bare
sende en mail til mig, så sender jeg et eksempel eller to

Jeg lavede engang en mikro-mini-voicechat... du kan jo prøve at downloade
den på http://www.bwp.dk/voicechat (du skal ikke tage dig af at den ikke er
opdateret i ca. 3 måneder). Bare spørg hvis du vil have sourcen.
.... det er et meget simpelt program, som bygger på denne wavestream.dll, men
det kan selvfølgelig også laves langt mere kompliceret og brugervenligt!

Den eneste ulempe ved .dll-filen (som foresten er lavet af Microsoft) er at
man nok skal have en vis kendskab til netværkskommunikation (dvs.
Winsock-controller) for at kunne bruge den.

Jeg har, vis der skulle være nogen interesse for det, også source-koden (i
VB-kode) til selve .dll-filen.

- Bjarke Walling Petersen

Fra : Jesper

Dato : 07-11-01 12:50

Hej Bjarke.

Jeg har lavet et lille chat prog, og tænkte på at det kunne være sjovt at
lave voice funktion i det også,
så jeg kunne godt tænke mig koden, så jeg kan se hvordan jeg skal lave
det....

Jesper....

Har du iøvrigt forstand på DHTML??????