Forskel på hastigheder mellem Pentium 4 og~
Fra : Morten Jørgensen

Dato : 26-10-01 14:17

Først og fremmest: Hvilken Athlon er bedst?
Og så: Er der ikke noget med at en Athlon XP eller Thunderbird 1,4 GHz,
svarer til en Pentium 4 2 GHz?
Findes der en bestemt måde at man kan sammenligne dem på?

M.v.h Morten Jørgensen
Webmaster og Redaktør på:
http://hairboy.adsl.dk/starwayonline

Fra : Rasmus Kastoft-Chris~

Dato : 26-10-01 14:28

Ja, Jeg har hørt (hos en forhandler) at en Athlon XP 1800+ skulle være
hurtigere end en pentium 4 2Ghz

Fra : Jonny Jensen

Dato : 27-10-01 00:47

Det er faktisk kun SSE optimerede programmer og Quake 3 som Pentium 4 vinder
i. Men selv hvis en Athlon XP tabte marginalt på alle punkter, var den
alligevel pengne værd. Den koster jo INTET i forhold til en Pentium 4...

Jonny.

Fra : Wizeguy

Dato : 27-10-01 01:23

"Jonny Jensen" <a@b.com> wrote in message
> [...]
> i. Men selv hvis en Athlon XP tabte marginalt på alle punkter, var den
> alligevel pengne værd. Den koster jo INTET i forhold til en Pentium 4...

Ikke helt rigtigt. Athlon XP understøtter jo også alle hele SSE
instruktionssættet, så her har Pentium 4 ingen fordel. Pentium 4 har kun
fordel i SSE2 optimerede applikationer (findes de overhovedet endnu??) samt
i programmer som kan udnytte den høje memorybåndbredde på 3,2 GB/sek (med
RD-RAM) fuldt ud. At Quake 3 er så glad for Pentium 4 er til stadighed en
gåde for alle eksperter, inklusive Intel og spiludvikleren ID Software.

--
Best regards/Venlig hilsen
Anders Albrechtsen

Fra : Armitage

Dato : 26-10-01 15:11

"Morten Jørgensen" <tbd@mailme.dk> wrote in message
> Først og fremmest: Hvilken Athlon er bedst?
> Og så: Er der ikke noget med at en Athlon XP eller Thunderbird 1,4 GHz,
> svarer til en Pentium 4 2 GHz?

En AMD ThunderBird 1,4 Ghz er næsten lige så hurtig som en Intel P4 2,0 Ghz.
AMDs XP 1800+ er hurtigere end P4 2,0 Ghz. Sandsynligvis alle XP modeller er
lige så hurtige eller hurtigere end P4 2,0 Ghz.

> Findes der en bestemt måde at man kan sammenligne dem på?

Ved at læse hardware sites og fokusere på de benchmarks du finder mest
relevante eller blot den cpu der vinder flest benchmarks.

Læs evt. disse test af AMDs XP 1800+

http://www.anandtech.com/cpu/showdoc.html?i=1543

http://www.tech-report.com/reviews/2001q4/athlonxp/index.x?pg=1

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 27-10-01 13:22

Se subject.

Fra : Peter Jespersen

Dato : 28-10-01 16:33

On Sat, 27 Oct 2001 14:21:44 +0200, Morten J rgensen wrote:

>Se subject.

Hvis du med TBird mener TBird C (Den gamle) så er der lidt
forskel.
En nyere pakning (ikke keramisk) der giver bedre varmeoverførsel
og er billigere.
Ligeledes er den lidt hurtigere og bruger mindre energi!

Hvad der er bedst, er meget subjektivt!

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
hAS ANYONE SEEN MY cAPSLOCK KEY?