Centralstøvsuger
Fra : Maria Frederiksen

Dato : 26-10-01 11:28

Vi har overvejet at få centralstøvsuger nu hvor huset alligevel er splittet ad.
Hvem har sådan en og kan sige noget om ulemper? Og er den overhovedet pengene
værd?

Mvh Maria

--
Posted from tdk33.teledanmark.dk [193.3.141.33]

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 26-10-01 14:28

Maria Frederiksen <mf@easyfrag.dk> skrev i en
> [...]
splittet ad.
> Hvem har sådan en og kan sige noget om ulemper? Og er den overhovedet

Man kan også købe en elektrisk kniv, der gør det utroligt krævende
skærearbejde for en.
I motionscentret kan man så dyrke vægttræning, der kompenserer for den
manglende brug af armen.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Christian Andresen

Dato : 26-10-01 14:36

en centralstøvsuger sparer jo én for at støvsuge, den har bare en række
fordele
frem for en alm. støvsuger.

christian

Fra : Christian Andresen

Dato : 26-10-01 14:42

UPS, om igen:

en centralstøvsuger sparer jo IKKE én for at støvsuge, den har bare en række
fordele
frem for en alm. støvsuger.

christian

Fra : petersen_michael

Dato : 26-10-01 14:47

Christian Andresen skrev i meddelelsen
<3bd96754$0$731$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>UPS, om igen:
>
>en centralstøvsuger sparer jo IKKE én for at støvsuge, den har bare en
>række
>fordele
>frem for en alm. støvsuger.

ja, hvilke ?

--
med venlig hilsen Michael, residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse, ved privat post

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 27-10-01 03:23

"petersen_michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk>
skrev i en meddelelse

> ja, hvilke ?

Fr Frederiksen spurgte jo efter ulemper (som er pris,
installation og slangens længde) men fordelene er:

- ringe (næsten ingen) støj
- ingen udblæsning indendørs
- stor støvbeholder/sjælden tømning
- ingen dyre poser
- ingen problemer med at slæbe et større eller mindre apparat
rundt
- mulighed for udsugning af sammenfejet skidt med specielle dyser

Niels

Fra : Mogens

Dato : 27-10-01 12:28

On Fri, 26 Oct 2001 15:47:29 +0200, "petersen_michael"
<petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote:

>ja, hvilke ?

I hvert fald disse to:
1) Mindre støj
2) Luft / støv blæses ikke ud i rummet hvor man støvsuger, men ud via
centralfilteret.

Mogens

Fra : petersen_michael

Dato : 27-10-01 13:22

Mogens skrev i meddelelsen <3bda99f7.1963277@news.inet.tele.dk>...
> [...]

>I hvert fald disse to:
>1) Mindre støj
>2) Luft / støv blæses ikke ud i rummet hvor man støvsuger, men ud via

hmm.. min mobile støvsuger blsæer kun varm luft ud..
der er filter på, ellers er der jo ingen foidus i at støvsuge
*LOL*

støj niveauet, kan jeg ikke udtale mig om, blot
at med en større opsamlings tank / pose
vil jeg umidelbart mene at problemer
med bakterier og støvmider medmere, også bliver større
end med en mobil hvor posen oftere smides ud

Fra : Soren Pedersen

Dato : 27-10-01 13:50

> hmm.. min mobile støvsuger blsæer kun varm luft ud..
> der er filter på, ellers er der jo ingen foidus i at støvsuge
> *LOL*

Hmmm....Så må det vist være på sin plads med et DOBBELTLOL
Din mobile støvsuger blæser rigtigt meget andet ud end luft - Filter eller
ej! - Blot fordi du ikke kan se det behøver det ikke betyde at det ikke er
der....

> [...]
> vil jeg umidelbart mene at problemer
> med bakterier og støvmider medmere, også bliver større
> end med en mobil hvor posen oftere smides ud

Hmmm....TREDOBBELTLOL
Motoren sidder ofte i et udhus, eller i en garage.

En af de ting jeg finder mest genialt ved systemet er fejelemmene - Man
fejer blot skidtdyngen hen til lemmen, løfter den (hvorved motoren
automatisk starter) og fejer skidtet ind....

Et par ulemper: Prisen!...Jeg mener at vores naboer måtte bøde ca. 10.000,-
for deres, og det var endda i forbindelse med nybyggeri hvilket vel
minimerer installations omkostningerne...Og hvad pulen går man hvis en af
slangerne under gulvet bliver utæt ???

Mvh
/Søren

Fra : petersen_michael

Dato : 27-10-01 13:54

Soren Pedersen skrev i meddelelsen
<3bdaac0e$0$25401$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

> [...]
>for deres, og det var endda i forbindelse med nybyggeri hvilket vel
>minimerer installations omkostningerne...Og hvad pulen går man hvis en

det samme som hvis et skjult vand / rør bliver utæt..
lader sin forsikring dække udgifterne..

der ud over vil jeg ikke sige mere om støvsugere lige nu

Fra : Mogens

Dato : 27-10-01 16:41

On Sat, 27 Oct 2001 14:54:11 +0200, "petersen_michael"
<petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote:

>der ud over vil jeg ikke sige mere om støvsugere lige nu

Det vil næppe heller være et stort tab.

Fra : petersen_michael

Dato : 27-10-01 16:45

Fra : Finn E Jensen

Dato : 27-10-01 21:37

> Hej Michael

Jeg vil også holde på at en flytbar støvsuger er at foretrække jeg har
en med kul filter( Miele) den er helt lugtfri og jeg synes ikke den
støjer noget videre iøvrigt har jeg ikke en men tre støvsugere en til
hver etage det ville slet ikke kunne lade sig gøre at have en central
støvsuger i mit hus.
Hilsen Finn

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 27-10-01 21:53

"Finn E Jensen" <kirfin@jensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> iøvrigt har jeg ikke en men tre støvsugere en til
> hver etage det ville slet ikke kunne lade sig gøre at have en
central
> støvsuger i mit hus.

Så skal man jo være glad for at man ikke er
centralstøvsugersælger.

Niels

Fra : Thïngmand

Dato : 29-10-01 09:22

> hmm.. min mobile støvsuger blsæer kun varm luft ud..
> der er filter på, ellers er der jo ingen foidus i at støvsuge

Tro mig, hvis du er støvallergiker, ved du at der _ikke_ kun kommer varm
luft ud...