Sende variabler fra PopUp-vindue til side ~
Fra : Helle

Dato : 26-10-01 07:57

Jeg har en loginknap, som aktiverer et PopUp-vinduet. Her har jeg
en form, som efter udfyldte felter, sender til PopUp-vinduet
selv, og her opfanger jeg inputtet via ASP, og sender så inputtet
videre (i Hidden fields), til en indtastningsside, som fremkommer
i det oprindelige browservindue, og PopUp-vinduet lukker!

Problemet er, at variablerne ikke følger med over i denne
indtastningsside!.

Hvis jeg lader det nye vindue fremkomme i PopUp-vinduet kan
variablerne godt hentes!

Jeg har også postet indlægget i serverside.asp, men blev tilrådt
at prøve her!

Håber nogen kan hjælpe
Hilsen Helle

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Morten Abildgaard

Dato : 26-10-01 18:49

"Helle" <helven@telefona.dk> skrev:
[snip - ...at hun har et problem med pop + vars]

Hmm... - det er (læs:vil) være 1000 gange lettere hvis du
poster et link, så "vi" kan sidde og lurer lidt kode...
Jeg har nogle idéer til hvordan du kunne gribe det an, men det
kræver næsten et kig på siden...

Med frygt for at lyde primitiv/belærende, så kan dette måske
hjælpe lidt:
1) Hvis du har en popup og vil have sendt noget fra denne til
det dokument der åbnede popup'en, kan du jo gribe til "window.
opener", der jo netop er det vindue som åbnede popup'en.
I popup'en kunne du eksempelvis skrive (linieskift efter semikolon):

window.opener.forms[0].hitteninput1.value=
document.forms[0].brugerid.value;

window.opener.forms[0].hitteninput2.value=
document.forms[0].kodeord.value;

/* og eventuelt: */
window.opener.forms[0].submit();

- og på den måde få smidt dine var's over i window.opener'en.

2) Hvis du vil kalde/eksekvere JS-function'en "just4fun()" i
window.opener'en kan skal du bruge "window.opener.just4fun();"

held og lykke

mvh
morten

Fra : Helle

Dato : 29-10-01 11:36

Morten Abildgaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]
>
> 2) Hvis du vil kalde/eksekvere JS-function'en "just4fun()" i
> window.opener'en kan skal du bruge "window.opener.just4fun();"

Tak for dit svar. Det var nu ikke til det dokument der åbnede vinduet,
men til et nyt jeg skulle sende variablerne. Jeg har imidlertid fået
problemet løst ved brug af Session() variabel. Jeg er ny i faget, så
det var jeg ikke klar over man kunne!
Med venlig hilsen