Opgradering af bærbar (CPU)
Fra : Nuller

Dato : 25-10-01 22:03

Hej Gruppe
Jeg kunne godt tænke mig at opgradere CPU'en på min Acer 503T /300 MHz
Pentium. Så vidt jeg ved sidder CPU'en i en sokkel, men kan man bare smide
en PII-CPU i istedet for. Hvad med varmeudvikling, core-spænding etc.

Mvh.

Fra : Lasse Stig Thomsen

Dato : 26-10-01 10:18

"Nuller" <email@isoutoforder.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Pentium. Så vidt jeg ved sidder CPU'en i en sokkel, men kan man bare smide
> en PII-CPU i istedet for. Hvad med varmeudvikling, core-spænding etc.

1)
Kontakt acer for at høre præcist om du kan opgradere din cpu, og hvilke
begrænsninger der er.

2)
Du skal have en intel cpu der er beregnet til bærbare, de er lidt dyre, men
du kan se priser på dem hos www.edbpriser.dk

Hygge

Fra : Nuller

Dato : 26-10-01 14:28

"Lasse Stig Thomsen" <lasse@tt-trading.dk> wrote in message
> 1)
> Kontakt acer for at høre præcist om du kan opgradere din cpu, og hvilke
> begrænsninger der er.

Ja, det havde jeg rent faktisk gjort, men supporteren svarede prompte "nej -
det kan man ikke på bærbare computere". Jeg synes ikke at en sådan generel
udtalelse overbeviste mig i særlig høj grad, så derfor søger jeg en second
opinion herinde hos eksperterne