Kan ikke initialisere eth0
Fra : Christian Andersen

Dato : 25-10-01 19:55

Hejsa.

Jeg har en gammel computer jeg har sat et netkort i.

Men netkortet kan ikke startes i bootfasen Jeg får en "Delaying eth0
initialization". Hvis jeg efter login giver en

modprobe ne

får jeg

eth0: NE2000 found at 0x300, using IRQ 15

derefter:

ifup eth0

får jeg:

Determining IP information for eth0... done

Så alt er godt, men hvordan hulen får jeg Linux Red Hat 7.1 til at
starte netkortet automatisk?

Min /etc/modules.conf: (nej, ikke /etc/conf.modules!)

alias parport_lowlevel parport_pc
options ne io=0x300 irq=15

før havde jeg kun skrevet "options ne io=0x300".

Jeg har fundet noget på Google om at jeg skulle rekompilere kernen med
"loadable modules"-support, men hvis det kan gøres uden jeg skal ud i
det, ville jeg være glad

/Christian

--
"...personality goes a long way."

Fra : Kim Petersen

Dato : 25-10-01 20:12

Christian Andersen <igqgfq001@sneakemail.com> writes:

> [...]
>
> Men netkortet kan ikke startes i bootfasen Jeg får en "Delaying eth0
> initialization". Hvis jeg efter login giver en

Well, der mangler en linie:

alias eth0 ne

Sådan at kernen ved hvad eth0 er.. det vil sige uden at du skal
kalde modprobe....

--
Mvh. Kim Petersen /| Tlf: +4575831551 |\ Jomfru Ingefreds Vej 18
Software Engineer / | Fax: (none atm.) | \ 7100 Vejle

Fra : Christian Andersen

Dato : 25-10-01 20:30

Kim Petersen wrote:

>Well, der mangler en linie:
>
>alias eth0 ne

Og det virkede.

Mange tak

--
"...personality goes a long way."

Fra : Allan Olesen

Dato : 26-10-01 22:05

Christian Andersen <igqgfq001@sneakemail.com> wrote:

>Jeg har fundet noget på Google om at jeg skulle rekompilere kernen med
>"loadable modules"-support

Det lyder som noget fra gamle dage, hvor mænd var mænd, og kerner for
det meste blev kompileret i en statisk udgave med lige akkurat den
hardware-understøttelse, man havde brug for. (Det er der sikkert en
del, der gør endnu, men det er en anden sag.)

RedHat har i mange år haft næsten alt kompileret som moduler, så det
behøver du ikke tænke på.

--
Allan Olesen, Lunderskov

"UNIX er overflødigt." - Lars P. Fischer

Fra : Christian Andersen

Dato : 26-10-01 22:18

Allan Olesen wrote:

>RedHat har i mange år haft næsten alt kompileret som moduler, så det
>behøver du ikke tænke på.

....og det gjorde jeg så heller ikke

--
"...personality goes a long way."