ØV!
Fra : Soren Pedersen

Dato : 25-10-01 08:27

Der kommer slet ikke nogen gode turbåds historier, så man kan få en ide om
hvor man skal tage hen ;o/

Mvh
/Søren

Fra : Anette

Dato : 25-10-01 14:40

Hej Søren...
Når du bliver ved med at efterlyse svar, synes jeg lige jeg vil svare dig,
selvom jeg udsætter mig selv for at levere "skjult reklame".
Fakta er, at det ikke er højsæson for torsk om efteråret i Lillebælt. Dog
vil du oftest have bedste chancer for torsk i den sydlige del, mens den
nordlige del udmærker sig ved et som regel godt fladfiskeri.
Vi (i det sydligste Lillebælt) oplever iøjeblikket dage med meget få fisk
men engang imellem når strøm og vind passer sammen, samles der trods alt en
del fine torsk og vi kan have en dag med ca. 25-30 torsk til ca. 15 mand....
Nogle fanger flere andre ingen.
Året rundt ser det nogenlunde således ud mht torsk i (ihvertfald det sydlige
Lillebælt):
Januar.-februar-marts = højsæson med til tider rigtigt pæne gydetorsk (over
10kg)
april-maj-juni = blandet fiskeri med mange småtorsk, sej,
hvillinger,sild,hornfisk mv
juli - august= her kan man opleve et forrygende fiskeri efter sprælske
sommertorsk på ca. 1-3kg dog kan selvfølgelig både større og mindre torsk
forekomme
september og frem er som tidligere beskrevet noget blandet, nogle dage
rigtig gode andre alt for dårlige. Men en god dag med masser af frisk luft
og hygge kan det altid blive til
Ang. grej, er det altid bedst at bruge så let grej som forholdene nu
tillader. F.eks. 80-100g kastepirke som er "krydrede" med ophængere er som
regel meget effektivt. Hvis der er meget vind eller strøm kan man gå op til
250g pirke.
Håber dette var svar på dine spørgsmål.
Hilsen
Anette
www.rosita.dk

Fra : Soren Pedersen

Dato : 25-10-01 19:44

Takker mange gange
Som jeg læser dit indlæg er der ikke de store forhåbninger - Og de gælder
vel de fleste steder...

Mvh
/Søren