MySQL og php arrays?
Fra : Tonni Aagesen

Dato : 24-10-01 22:07

Hejsa NG,

Kan man gemme et array i en database?

Hvis man kan, hvilken columntype skal bruges?

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 24-10-01 22:48

Tonni Aagesen skrev:

> Kan man gemme et array i en database?

Ja - men det giver ikke rigtigt mening. Det ville være bedre at oprette
en ny tabel til de værdier, du har i arrayet.

> Hvis man kan, hvilken columntype skal bruges?

Hvis du insisterer på at gemme et PHP-array direkte i et felt - hvad
jeg ikke kan anbefale - så brug et almindeligt varchar- eller
text-felt og kør serialize (http://dk.php.net/serialize) på arrayet
før du smider det ned i feltet.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 25-10-01 01:02

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.emailadresse@eksempel.dk> skrev i en meddelelse

> Ja - men det giver ikke rigtigt mening. Det ville være bedre at oprette
> en ny tabel til de værdier, du har i arrayet.

Ja, det ville jeg også gerne, men jeg kan ikke rigtig hitte ud af det.
se evt. trådene "inspiration ønskes" og "relationer i mysql"

Kan du hjælpe mig lidt?

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk