Explorer 4.0 problem ved window
Fra : Lars Olesen

Dato : 24-10-01 20:31

Jeg bruger følgende funktion til at kalde et popup-vindue.
Scriptet giver imidlertid fejl i Explorer 4.0. Er der nogen måde
jeg kan undgå det på?

Fejlmeddelelsen er 'Adgang nægtet', kode 0

<script language="JavaScript">
<!--
var video;
var popupWin;

function minpopup(url) {
popupWin = null;
popupWin =
window.open(url,'video','toolbar=0,location=0,directories=0,statu
s=0,menubar=0,resizable=0,scrollbars=1,width=500,height=350');
popupWin.focus();
}
// -->
</script>

Jeg kalder vinduet med <a href="#"
onclick="minpopup('filnavn.html')">Filnavn</a>

Med venlig hilsen
Lars Olesen

PS. Jeg har henvendt mig med problemet tidligere, men nu tillader
jeg mig at gøre det igen med et modificeret script. Det haster en
anelse!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lars Olesen

Dato : 26-10-01 08:46

> Fejlmeddelelsen er 'Adgang nægtet', kode 0

Har fundet en løsning, men er i tvivl om den er det mest optimale:

<script language="JavaScript" type="text/javascript">
<!--
[...]

,menubar=0,resizable=0,scrollbars=0,width=400,height=300');
if (parseInt(navigator.appVersion) >= 4) {
popupWin.window.focus(); }
}
// -->
</script>