Floppy drive virker ikke under Windows 200~
Fra : Henrik Dissing

Dato : 24-10-01 19:47

Hej.

Jeg har for nylig dual-installeret Windows 98 SE sammen med Windows 2000
Professional med SP2, og alt virker tilsyneladende perfekt, bortset fra én
lille irriterende detalje:

Jeg kan ikke få kontakt med mit A: drev fra Windows 2000, uanset hvilken
disk jeg propper i. Hver gang jeg prøver, går der en rum tid med lys i
kontrollampen hvorefter jeg får en fejlprompt med følgende tekst:

"A:\ is not accessible.
The floppy disk controller returned an error that is not recognized by the
floppy disk driver."

Det er jo sådan set klar tale, spørgsmålet er bare om jeg må leve med det
eller investere i et nyt drev. Jeg kan sagtens browse de samme diske fra DOS
og Windows 98, så der er umiddelbart ingen grund til at tro at drevet
ligefrem er gået i stykker.

Mere eller mindre relevant hardware:

Abit KT7-RAID
T-bird 900
256 MB RAM
6-7 år gammelt floppy drev af ukendt fabrikat.

Nogen forslag?

Venlig hilsen
Henrik Dissing