Computer spiser ram!
Fra : Unique

Dato : 24-10-01 16:58

Nogle gange, når jeg sidder og arbejder med min putter, får jeg pludselig en
"For lidt hukommelse" besked. Jeg har 512Mb i min TBird 1,4GHz. Det sker
normalt når jeg har 3-5 programmer åbne. Jeg har lige nu, med nød og næppe,
fået set systemressourcerne under egenskaber for system. De stod på 1% elelr
derunder. Hvorfor sker det? På min gamle computer kørte jeg med 320Mb ram,
og der kunne jeg have 10 programmer åbne uden den brokkede sig...

/Dan Frederiksen

--
Webdesign, tryksager, grafik, video og meget andet til BILLIGE penge.
Se mere på http://www.uart.dk

Fra : Anders K. Olsen

Dato : 24-10-01 17:06

"Unique" <info@uart.dk> wrote in message
> [...]
> derunder. Hvorfor sker det? På min gamle computer kørte jeg med 320Mb ram,
> og der kunne jeg have 10 programmer åbne uden den brokkede sig...

Kan det være fordi den mangler virtuel hukommelse (kan vi ikke få lidt mere
tekst fra fejlmeddelelsen)? Hvilket styresystem bruger du? Normalt kan
computeren selv finde ud af at øge størrelsen af den virtuelle hukommelse,
hvis du altså lader den gøre det.

/Anders.

Fra : Unique

Dato : 24-10-01 19:00

Jeg bruger Win98SE og windows styrere selv den virtuelle hukommelse ..

/Dan
Anders K. Olsen <ako@post4.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bd6e69d$0$29100$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Rasmus Waehrens

Dato : 26-10-01 19:05

"Unique" <info@uart.dk> wrote:

>Jeg bruger Win98SE og windows styrere selv den virtuelle hukommelse ..

Det er en del problemer med Win9x, hvis man har 512 Mb RAM eller mere.
Prøv evt. at læse
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q253/9/12.ASP
--
Rasmus Waehrens
Prophet on a mission from HesteFest.dk

Fra : Madsen

Dato : 24-10-01 17:58

"Unique" <info@uart.dk> skrev:

> Nogle gange, når jeg sidder og arbejder med min putter, får jeg pludselig en
> "For lidt hukommelse" besked.

Det har næppe noget med din hardware at gøre når du sidder med
512Mb ram. Jeg tror nærmere dit spørgsmål hører hjemme i:
<news:dk.edb.system.ms-windows> da det sikkert er en indstilling
i dit styresystem eller måske endda valg af styresystem der ikke er
så heldig.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Peter Jespersen

Dato : 24-10-01 20:09

On Wed, 24 Oct 2001 17:57:41 +0200, Unique wrote:

> [...]
>derunder. Hvorfor sker det? På min gamle computer kørte jeg med 320Mb ram,
>og der kunne jeg have 10 programmer åbne uden den brokkede sig...

Lyder som en memory leak of er altså et softwareproblem...
(En memory leak kan kort beskrives således : Et program låner en
stump hukommelse (heap'en) men leverer det ikke tilbage og
glemmer alt om det. Så låner det lidt mere hukommelse osv, det
er en simpel programmeringsfejl).

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
Give some people an inch, and they measure it.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-10-01 18:21

> [...]
> derunder. Hvorfor sker det? På min gamle computer kørte jeg med 320Mb ram,
> og der kunne jeg have 10 programmer åbne uden den brokkede sig...

Brug Windows XP... Her er der altid ca. 50 % ram at tage af. Løber aldrig
tør. (har 896 MB)

Havde samme uudholdelige Problem med Windows 98, og kunne ikke køre mere end
512 i ME. (kunne ikke starte)

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-10-01 18:24

> Brug Windows XP... Her er der altid ca. 50 % ram at tage af. Løber aldrig
> tør. (har 896 MB)

med 64 processer kørende...:

Total Physical Memory 1.024,00 MB
Available Physical Memory 508,46 MB
Total Virtual Memory 2,99 GB
Available Virtual Memory 2,32 GB
Page File Space 2,12 GB

Fra : Morten Nielsen

Dato : 24-10-01 18:23

"Unique" <info@uart.dk> wrote in <9r6ocu$ael$1@abnew01.sonofon.dk>:

>Nogle gange, når jeg sidder og arbejder med min putter, får jeg pludselig en
>"For lidt hukommelse" besked. Jeg har 512Mb i min TBird 1,4GHz. Det sker

Hvilket mærke RAM er der tale om?

Morten
Træt af Tipstjenesten og dårlige odds? Så sign up hos Gamebookers via
nettet på http://www.gamebookers.com/cgi-bin/intro.cgi?rid=113754
- deltag samtidig i deres referral program.

Fra : Unique

Dato : 24-10-01 19:01

Det er PQI-Ram, så det er ikke den dårlige kvalitet som gør det :)

/Dan
Morten Nielsen <morten_nielsen@mailserver.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:96udtt0i4itkcjfilmv4jqt0mfubh7ja4v@4ax.com...

Fra : Gysse

Dato : 24-10-01 20:20

Det KUNNE jo også være en virus !!
HAR du virus-beskyttelse ?

Ivan

Fra : Unique

Dato : 24-10-01 20:34

Jeg har netop scannet med min nyeste opdatering af Norton...der var en fejl
på bootsektoren...eller rettere..den var blevet ændret..ikke en virus, men
den gamle er igen indlæst. Jeg har ikke oplevet problemet siden da...kan det
måske have været det?

/Dan
Gysse <ivan@gysse.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:9r7484$99c$1@sunsite.dk...