Hjælp min Download stinker
Fra : Casper T. Eriksen

Dato : 24-10-01 16:46

Jeg aner ikke hvor jeg ellers skal poste det ,end her i xdsl gruppen..

Jeg har Webspeed hos Oncable og har en 2048/512 forbindelse med et motorola
cablemodem forbundet med PCen via USB, men min forbindelse kommer aldrig op
og kører stabilt når det gælder download .
Den svinger hele tiden fra 4kb til 70kb/s (når der ftp´s) hvis jeg
bruger browser downloads kan jeg dog komme op på 150kb/s
Sidder med Windows2k på en Pentium3 650Mhz

Selv linien er fino og Oncable har ikke kunnet finde fejl

jeg ville være imponeret over den der kan finde årsagen.

på forhånd tak

Casper T. Eriksen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-10-01 16:54

"Casper T. Eriksen" <gaetenfisk@mail.dk> wrote in message
> [...]
op
> og kører stabilt når det gælder download .

> Den svinger hele tiden fra 4kb til 70kb/s (når der ftp´s)

Det er jo klart, hvis du bruger private Warez, whatever. FTP servere. Som
altså kun kan smide den hastighed op som de har forbindelse til.

>hvis jeg
> bruger browser downloads kan jeg dog komme op på 150kb/s
> Sidder med Windows2k på en Pentium3 650Mhz
>
> Selv linien er fino og Oncable har ikke kunnet finde fejl

Jeg tror bare ikke der er noget galt. men prøv at teste hastigheden med 100
MB testfilen på TDC´s FTP test server

ftptest1.tele.dk log ind med anonymous og en email som password.

her kan du så se din download. Er forbindelsen omkring 200-220 KB/s stabilt
fejler din linie ikke noget.

Fra : Casper T. Eriksen

Dato : 24-10-01 16:54

Nej der er ikke tale om private til Warez ting ....
Vi snakker ftp mellem 34mbit og 100mbit forbindelser, så det er ikke fordi
andre ikke kan sende hurtigt nok til mig ...

prøv igen ...

Casper T. Eriksen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-10-01 16:57

> [...]
fordi
> andre ikke kan sende hurtigt nok til mig ...

Er ligeglad med din forbindele, men prøv at teste op mod TDC´s egen
testserver

Fra : Casper T. Eriksen

Dato : 24-10-01 16:57

been there done that.. :*o(

no use

Casper

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-10-01 17:34

> been there done that.. :*o(
>

> no use

Båndbredden er jo nok ikke så god i området. Har du prøvet at høre andre i
det samme område, om de også har problemer?

Det kan også sagtens være harware konflikter med dit USB....

Fra : Casper T. Eriksen

Dato : 24-10-01 17:36

kan en USB gå delvis i stykker .. ? jeg mener hvis den var defekt burde den
så ikke gå ned og være total ubruelig eller ? ..

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-10-01 17:43

> kan en USB gå delvis i stykker .. ? jeg mener hvis den var defekt burde
den
> så ikke gå ned og være total ubruelig eller ? ..

Tjaa hvis der er Hardware Konflikter kan den sagtens virke halvdårligt...

prøv at se om der er mange enheder der deler med dine USB kontrollere.

Fra : Casper T. Eriksen

Dato : 24-10-01 17:47

Deler ? hvad kunne det være ?? en af de enheder der sidder i PS2 stikkene
eller en PCI enhed ?
anede ikke USB fik tildelt en IRQ...

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-10-01 17:58

> Deler ? hvad kunne det være ??

Grafikkort, lydkort, Raid controllere, netkort. Alt andet der er i
Computeren

> en af de enheder der sidder i PS2 stikkene
> eller en PCI enhed ?
> anede ikke USB fik tildelt en IRQ...

Jo USB controllerne skal have en IRQ.

Fra : Casper T. Eriksen

Dato : 24-10-01 18:43

Totalt cool ... JEg vil prøve at se på det .. Tak for hjælpen :D

Casper

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-10-01 19:19

Wed, 24 Oct 2001 18:46:37 +0200, skrev "Casper T. Eriksen"
<gaetenfisk@mail.dk>:

>Deler ? hvad kunne det være ?? en af de enheder der sidder i PS2 stikkene
>eller en PCI enhed ?

Kan være du fik bedre svar i en mere passende gruppe,

med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Casper T. Eriksen

Dato : 24-10-01 19:59

Nej faktisk ikke .. det med USB porten løste faktisk probemet .. Nu pisker
min forbindelse derudaf ! :D

Bjarke Hansen du er Gud ! :D

Casper

Fra : Casper T. Eriksen

Dato : 24-10-01 16:56

.... har prøvet ftp testen ... får max 38kb...
Men hvis jeg suger et eller andet fra f.eks boomtown.net ... så høvler den
på en 150 kb/s

HILFE !

Casper