Hvordan slår jeg op med min kæreste?
Fra : mick Thomassen

Dato : 23-10-01 22:32

Jeg har kommet sammen med min kæreste i 1 år og 1 måned nu og jeg føler ikke
at det "kører" mere og jeg holder af hende men jeg elsker hende ikke som jeg
har gjordt.Det er også kun den anden kæreste jeg har så jeg vil egentlig
også gerne prøve mere-hvis du forstår.Min kæreste har ikke såmange venner og
dem hun har snakker hun ikke med så tit så jeg er bange for at hun bliver
meget ensom da hun faktisk kun har mig som hun snakker med tit(udover
fammilien selfølgelig)hun har et tæt forhold til hendes far.Hun har også et
tæt forhold til min mor som hun snakker rigtig godt med-jeg sku ikke hvad
jeg skal gøre-HJÆLP!! MVH-19År
P.S Når jeg tænker på at hun i fremtiden nok vil være sammen med andre fyrer
hivs vi slår op bliver jeg nærmest jaloux-og jeg ved godt det lyder
forfærdeligt,men jeg ville ikke kunne holde ud at hun skulle have sex med en
anden--hvad nu hvis han var bedre end mig!!!!!! jeg vil ik bare være sammen
med hende pga at jeg er bange for at hun skal finde en anden
HJÆLP HJÆLP!"!!!!!!!!
bends@mail.dk

Fra : Tomas O.

Dato : 24-10-01 10:34

mick Thomassen skrev:

SNIP

Tager lige dte med at slå op. Der er flere måder men kun en der
er værdig: ansigt til ansigt. Sæte dig ned og sig til hemde du
ikke vil mere. Jeg ved udmærket at det er skidesvært. At det er
som omrdene nærmest sidder fast i halsen og bare nægter at komme
ud forid man ved man vil såre den andne af helvede til, men der
er kun et at gøre, ud med det til hende. Det er ikke værdigt
hverken for dig eller hende at fortsætte da det jo foregår under
falske præmisser..

Så der er ikke andet at gøre end at mande dig op!

> [...]
> mig!!!!!! jeg vil ik bare være sammen med hende pga at jeg er
> bange for at hun skal finde en anden HJÆLP HJÆLP!"!!!!!!!!

Se den her var straks værre. Efter I to har slået op rager det
ikke dig hvad hun laver, om hun så boller med 3 fyre på en gang
fordi hun trænger til noget, fordi du har slået op.

At du har det sådan kunne tyde på at du rent faktisk ikke er
færdig med hende eller et du har et selvværd der skal arbejdes
med. Gu' fanden kan hun finde en der er bedre i sengen end dig,
medmindre jeres sexliv har været perfekt for begge parter.

Hun kunne jo rende på en lidt ældre fyr der har været i gang
længere end dig og som har mere erfaring og som elsker hende og
derfor vil gøre mere end du har gjort eller på en anden måde.

Sådan er det, hvis du vil vlå op med hende så er der kun et at
gøre: Get over IT!

Det handler om værdighed også.. gør det på en værdig måde og den
der jalousi, kan du ikke bruge til en hujende skid. Hun er ikke
din ejendom.

--
Hilsen Tomas O. som mangler et sted at bo fra 01.01.02 1v eller
2v lejlighed gerne fremleje i kortere tid helst i København

Fra : mick Thomassen

Dato : 24-10-01 12:37

Tak for rådet--det skal jeg følge op
Tomas O. <tfo@gmx.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Xns914475761719Evampyre@teledanmark.dk...

Fra : claus

Dato : 24-10-01 22:59

mick Thomassen <bends@mail.dk> wrote:

> [...]
> har gjordt.Det er også kun den anden kæreste jeg har så jeg vil egentlig

Hvorfor slå op? Når du er så sød og betænksom, kan du så ikke have noget
kørende med flere på en gang, for at flere kan få glæde af dig?
--
hilsen claus

Fra : Michael Falkenberg

Dato : 24-10-01 23:56

> Hvorfor slå op? Når du er så sød og betænksom, kan du så ikke have noget
> kørende med flere på en gang, for at flere kan få glæde af dig?

?!! Claus, mener du seriøst at han skal bedrage sin nuværende kæreste?!
hende som han har været sammen med i 1 år! Hvordan kan du foreslå det?! Tror
du ikke kæresten ville blive endnu mere ulykkelig hvis hun fandt ud af han
havde været hende utro fordi han var træt af hende, end hvis han bare havde
sagt sandheden?!

For hulen da! Det er da nok det dummeste han kan gøre....efter MIN mening!

Hilsen
Michael !

Fra : Anita

Dato : 25-10-01 14:00

"Michael Falkenberg" <Michael.falkenberg@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sagt sandheden?!
>
> For hulen da! Det er da nok det dummeste han kan gøre....efter MIN mening!

Tror at der lå en vis mængde ironi i det Claus skrev

> Hilsen
> Michael !

Venligst Anita

Fra : claus

Dato : 25-10-01 18:24

Michael Falkenberg <Michael.falkenberg@mail.dk> wrote:

> [...]
> sagt sandheden?!
>
> For hulen da! Det er da nok det dummeste han kan gøre....efter MIN mening!

Der er flere lag i svaret. For det første er der ironi. Han bedrager
hende sådan set allerede, når han ikke er interesseret i hende og ved at
han vil slå op dybest nede. Samtidig er han åh så selvgod og
selvretfærdig i sin omsorg og omtanke for den stakkels tøs, der slet
ikke kan klare sig uden ham!
Det var så kritikken af ham. Til forsvar kan man sige, at det er en
dårlig ide at slå op med nogen, før man har sikret sig en ny. Når han
allerede mentalt har slået op med hende, kan han jo bruge
overgangsperioden til det endelige brud til at afsøge markedet, og så
vente med det endelige brud, til han har fundet en ny kæreste.
Mange mænd har også svært ved at slå op og afbryde et forhold sådan bare
uden videre, for dem (os) kan det være en bedre løsning at lade de ydre
omstændigheder fremtvinge et brud, f.eks. ved at lade forholdet langsomt
glide ud eller lade hende opdage, at man er interesseret i andre. Det må
være op til en selv at afgøre, hvad man vælger. Måske opdager han, at
det i virkeligheden er hende han helst vil ha', når det kommer til
stykket.
--
hilsen claus

Fra : Sott

Dato : 26-10-01 22:40

Hej :0)

"claus" <claus@post.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> overgangsperioden til det endelige brud til at afsøge markedet, og så
> vente med det endelige brud, til han har fundet en ny kæreste.

Jeg er målløs.
Det er da uselvstændighed der vil noget, eller er der
også her tale om ironi?

"Jeg er dødtræt af dig, skat. Men jeg er sådan et skvat,
at jeg ikke kan være alene, så jeg holder dig lige lidt for
nar, mens jeg finder en anden"

Sådan tager dit ovenstående argument sig ud hos mig.

> Mange mænd har også svært ved at slå op og afbryde et forhold sådan bare
> uden videre, for dem (os) kan det være en bedre løsning at lade de ydre
> omstændigheder fremtvinge et brud

Tag dog ansvar for eget liv, for egne beslutninger.
Hvor er det kvalmt at høre, at en mand ikke engang skulle
kunne tage sig sammen til at gennemføre et brud, han finder
nødvendigt - men hellere ville/vil lade "ydre omstændigheder"
fremtvinge et brud... hvem mon _skaber_ de "ydre omstændig-
heder"???

Hold da op...

Jeg bliver på den anden side også helt stolt af mig selv. Jeg kunne
da efter næsten 10 år og tre børn, både træffe beslutningen, tage
ansvaret og føre den ud i livet. Jeg kunne stå ved, hvad jeg ville.
Og skabe forudsætningerne for at det blev sådan - og jeg behøvede
ingen "sovepude" at lægge mig på... jeg kunne faktisk stå alene.
(Så alene man nu er med tre børn... oveni havde jeg natarbejde,
som jeg ikke kunne beholde, børnene var "kun" 2, 6 og 7 år
- så det var en hård tid)

Et eller andet sted kan jeg ikke respektere mænd, der gør som
du ovenover beskriver. Jeg synes det er direkte kvalmende med
sådan en mangel på ansvarlighed og selvstændighed.

En "skvat-model", er hvad jeg føler, det er lykkedes dig at
beskrive.

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Puk

Dato : 27-10-01 13:50

> [...]

bedrager
> hende sådan set allerede, når han ikke er interesseret i hende

Det er jeg næsten enig i. Jeg vil ikke kalde det utroskab, men
uærligt det er det helt bestemt.

Jeg har selv engang haft en kæreste, som ikke havde lyst til at
vi var sammen mere, men som ikke ville slå op lige på det
tidspunkt. Jeg kunne godt mærke på ham at noget var galt og fik
endelig lokket ud af ham, at han ikke havde lyst til at være
kærester mere, men at han ikke havde villet slå op af hensyn til
mine eksamner. Han sagde, at han ikke ville have, at jeg gik
rundt og var så ked af det, at jeg ikke kunne samle mig om at
læse til eksamen.

Jeg stoppede naturligvis forholdet med det samme og forklarede
ham, at det faktisk var langt mere frustrerende og tidsrøvende at
have en kæreste, men godt være klar over at noget var galt og
bare ikke vide hvad det er.

> Samtidig er han åh så selvgod og
> selvretfærdig i sin omsorg og omtanke for den stakkels tøs, der
slet
> ikke kan klare sig uden ham!

Sådan ser jeg det nu ikke. Jeg synes selv det er meget svært
både at slå op og afvise en anden person, som jeg godt ved har
meget varme følelser for mig. Jeg kan blive enormt ked af det,
fordi jeg ikke bryder mig om at såre nogen. Samtidig føler jeg
mig meget magtesløs, for selvom jeg slår op eller afviser betyder
det jo ikke, at jeg ikke holder af personen, og jeg ville jo
inderligt gerne trøste, men det er jeg så bare ikke i en position
til.

Andres sårede følelser er meget sværere at håndtere end mine
egne. I forbindelse med mine egne følelser kan jeg handle. I
forbindelse med andre kan jeg kun se til og vide, at jeg er en
del af årsagen til, at de har så ondt.

Det er så også sådan jeg opfatter Mick i denne sammenhæng.

> Det var så kritikken af ham. Til forsvar kan man sige, at det
er en
> dårlig ide at slå op med nogen, før man har sikret sig en ny.

Hvorfor er det det?

> [...]
og så
> vente med det endelige brud, til han har fundet en ny kæreste.

Så begynder vi da først for alvor at snakke om bedrag, gør vi
ikke?

> [...]
langsomt
> glide ud eller lade hende opdage, at man er interesseret i

Ville det ikke være bedre at lære, at man nogle gange er nødt til
at gøre ting, som ikke føles særlig rare?
Hvorfor ikke tage ansvaret? Jeg forstår ikke trangen til at
gemme sig bag ydre omstændigheder.

Hyg sig så vældigt
Puk

Fra : claus

Dato : 27-10-01 22:57

Puk <powder@worldonline.dk> wrote:

> [...]
> at gøre ting, som ikke føles særlig rare?
> Hvorfor ikke tage ansvaret? Jeg forstår ikke trangen til at

Det er måske en "mandeting", som piger ikke helt forstår, hvad ved jeg.
En mand kan godt komme sammen med en pige, han måske dybest set ikke er
vildt interesseret i eller forelsket i længere, men han har jo stadig
glæde af samværet både i og uden for sengen. Hvis han slår op, mister
han jo det hele på en gang. Og jeg mener ikke, der nødvendigvis er noget
ondt bag det, sådan er det bare i mange tilfælde. Der er vel også piger,
der lader et forhold dø ud, fordi de mister gnisten, men alligevel
stadig kan bruge samværet med den anden indtil de finder drømmeprinsen.
--
hilsen claus

Fra : Tomas O.

Dato : 28-10-01 09:16

claus skrev:

SNIP
> piger, der lader et forhold dø ud, fordi de mister gnisten,
> men alligevel stadig kan bruge samværet med den anden indtil
> de finder drømmeprinsen.

Den der strudsetaktik er tarvelig og lav synes jeg. Og ja det er
ikke kun mænd der bruger den, men de er statistisk set de værste.

--
Ny Afsteming på http://www.flirtensfremme.dk/
http://www.mandezonen.dk/

Fra : Puk

Dato : 28-10-01 12:14

> [...]
alligevel
> stadig kan bruge samværet med den anden indtil de finder

Jeg ved ikke, hvad piger som sådan kan finde på, men du kan være
helt sikker på,
at jeg ikke selv ville gøre noget i den stil.

Jeg kan godt indlede et forhold til en mand, som jeg synes er sød
men ikke er vildt forelsket i for at give det en chance og lære
ham at kende. Måske dukker forelskelsen så op, når vi har
tilbragt lidt mere tid sammen. Men gør den ikke det, så stopper
jeg forholdet rimelig hurtigt.

Hvis jeg er i et forhold med en mand, som jeg mærker, at jeg ikke
længere er forelsket i, så stopper jeg også forholdet.

Jeg kan ikke finde ud af at have et intimt forhold til en, som
jeg ikke enten er forelsket i eller har en fornemmelse af, at jeg
hurtigt kunne blive forelsket i. Det ville føles som skuespil og
det ville også være en belastning, hvis han gav udtryk for stærke
følelser for mig. Jeg ville føle mig uærlig.

Iøvrigt synes jeg, det er udnyttelse af den anden person.
Simpelthen tage hvad man gerne vil have uden nogen omtanke for
den andens følelser eller velbefindende. Det virker udpræget
egoistisk og kynisk på mig.

Hyg sig så vældigt
Puk

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 28-10-01 14:12

"claus" skrev

Hej claus

> Det er måske en "mandeting", som piger ikke helt forstår, hvad ved
> jeg.

Er det en "mandeting" ikke at tage ansvaret for hvad man gør?

Det mener jeg bestemt ikke at det er.

> En mand kan godt komme sammen med en pige, han måske dybest set ikke
> er vildt interesseret i eller forelsket i længere,

Det kan kvinder sagtens gøre.

> men han har jo stadig glæde af samværet både i og uden for sengen.

Tjah, en del af forudsætningen for at jeg vil have dette samvær med en
partner, er at man kan stole på hinanden, have tillid til hinanden etc.

For mig hopper kæden af, hvis min partner blot er sammen med mig fordi
partneren gerne vil have glæde af samværet, men iøvrigt ikke føler det
store for mig og smutter første gang en anden potentiel kæreste kig-
ger lystent på hende.

> Hvis han slår op, mister han jo det hele på en gang.

Ja, det er da ikke noget underligt i, man får jo heller ikke udbetalt
løn fra et firma man ikke længere er ansat hos (udover en aftalt peri-
ode).

> Og jeg mener ikke, der nødvendigvis er noget ondt bag det, sådan er
> det bare i mange tilfælde.

Sådan bør det ikke være. Hvis den ene part ikke deltager i forholdet på
et reelt grundlag, bør den anden part vide det, så den anden part har
mulighed for at tage forholdet op til revision på baggrund af disse op-
lysninger.

> Der er vel også piger, der lader et forhold dø ud, fordi de mister
> gnisten, men alligevel stadig kan bruge samværet med den anden indtil
> de finder drømmeprinsen.

Har du igen skrevet et ironisk indlæg?

Med venlig hilsen

Peder