Vores søn på 7 måneder "sparker"
Fra : Dan Andersen

Dato : 23-10-01 17:12

Hejsa,

Vores søn på godt 7 måneder sparker ret meget, det er specielt når han skal
skiftes, renset negle eller hvis han bare ligger på éns knæ, på ryggen.

Er det normalt, eller i så fald, nogle gode råd til at "sige det til ham"

Det kan være ret belastende ikke at kunne "putte" inde ved puslebordet, uden
at han sparker

Mvh

Far,
Dan Andersen

Fra : John Witt

Dato : 23-10-01 19:01

On Tue, 23 Oct 2001 18:11:31 +0200, "Dan Andersen" <ikke@gyldig.dk>
wrote:

Hej Dan,

Nu er jeg ikke en ekspert men jeg ville:

>Vores søn på godt 7 måneder sparker ret meget, det er specielt når han skal
>skiftes,

Han er vel ivrig for at lave lidt gåtræning det lile myr men kan ikke
endnu.

Gå lidt længere tilbage, kan du så ikke nå ham alligevel?

> renset negle,

Gør det når han sover.

> eller hvis han bare ligger på éns knæ, på ryggen.

Lav lidt spænd mavemusklerøvelser imens, og nyd at vil ligge der.
Snart løber han rundt i stedet.

Mvh

Far, til søn på 5 mdr.
John

Fra : mimi

Dato : 24-10-01 18:20

"Dan Andersen" <ikke@gyldig.dk> wrote in

> Hejsa,

Hejsa
Vores søn på nu 4 mdr. har siden fødslen (og faktisk også inde i maven)
været utrolig aktiv, og sparket og bokset hver gang han ligger selv. Især
på puslebordet får den ikke for lidt, men også når vi sidder med ham. Han
vil helst ikke sidde stille på vores skød ret længe.Når han bliver puttet,
sparker han dynen af sig så snart den rører hans ben og arme.
Sådan er han bare, og nogle børn er vel mere aktive end andre. Sådan er det
nok også med jeres barn. Det tror jeg ikke man kan gøre noget ved, for det
er jo barnets natur at være sådan.
mvh Mimi

Fra : Sofie

Dato : 27-10-01 19:53

"Dan Andersen" <ikke@gyldig.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er det normalt, eller i så fald, nogle gode råd til at "sige det til ham"
>
> Det kan være ret belastende ikke at kunne "putte" inde ved puslebordet,

Hejsa.
Jeg har en datter på 7 mdr. som også sparker helt vildt.
Jeg tror efterhånden at jeg er helt gul og blå indvendig.
Jeg tror det er lidt ligesom fugleunger der prøver
vingerne af inden de flyver rigtigt.
Prøv at lægge ham på ryggen, så kan han øve sig i at komme op på
knæene og kravle.
Mvh.
Sofie