"Thomas Madsen" skrev d. 23-10-01 22:37 dette indlæg :
> hej lasse
> det har jeg set og hørt i Rene ord for pengene jeg husker ikke lige
hvornår
> det var men det kan man da finde ud af jeg har også lige låst en
telefon op
> for en der havde skrevet til tele.dk og han slap med 2 mrd
> mvh Thomas
> > Thomas Madsen skrev:
> >
> > >der er faldet en dom i sager om at selskaber binder folk i 6 mrd.
----------------
Disse udsagn passer ikke... læs følgene:
Kære Max Sørensen
Tak for dit spørgsmål vedrørende bindingsperioder.
Jeg kan oplyse dig om, at et teleselskab må have en bindingsperiode på 6
måneder inkl. opsigelsesvarsel, hvis der er tale om forbrugerkøb. Det
fremgår af § 11, stk. 1, nr. 4, i bekendtgørelse nr. 1169 af 15.
december 2000:
§ 11, stk. 1: Udbydere af offentlige telenet eller teletjenester til
slutbrugere skal i forbindelse med det pågældende udbud sikre,
4) at slutbrugere fem måneder efter kontraktens
indgåelse til enhver tid med et varsel, der maksimalt kan fastsættes til
én måned, kan opsige kontrakten uden yderligere omkostninger, og at en
eventuel forudbetalt ydelse refunderes forholdsmæssigt, uanset om der i
kontrakten om adgang til en udbyders telenet eller teletjenester er
vilkår, som direkte eller indirekte binder slutbrugeren længere end seks
måneder"
Er der derimod ikke tale om forbrugerkøb, er der intet i
telelovgivningen, der er til hinder for, at et teleselskab har en
bindingsperiode på f.eks. 24 måneder.
Telestyrelsen har ikke noget kendskab til de domme som du nævner.
Jeg håber hermed at have besvaret dit spørgsmål. Hvis du skulle have
yderligere spørgsmål, er du velkommen til at kontakte mig på tlf.nr. 35
45 02 15.
Med venlig hilsen
Christina Spang Larsen
Telestyrelsen
Få nyttig information om forbrugerrettigheder på teleområdet ved at
besøge Telestyrelsens hjemmeside (
www.tst.dk) klikke på punktet
"Forbrugerforhold" og vælge "Information til forbrugere"
--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"