LILO og hdc
Fra : Morten Boysen

Dato : 23-10-01 14:28

Er det muligt at installere LILO på hdc og så boote direkte derfra? Systemet
jeg er ved at installere er Debian Potato på et Asus A7M266-motherboard. Når
jeg booter direkte fra hdc, så dukker der kun LI op. Jeg kunne selvfølgelig
installere LILO på hda, men det vil jeg gerne undgå.

--
Morten Boysen

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 23-10-01 15:29

"Morten Boysen" <morten.boysen@aub.dk> wrote:

> [...]
>jeg booter direkte fra hdc, så dukker der kun LI op. Jeg kunne selvfølgelig
>installere LILO på hda, men det vil jeg gerne undgå.

disk=/dev/hdc
bios=0x80

Eller noget i den retning på rette tid og sted. Se Lilo readme.
--
Svend Olaf

Fra : Kent Friis

Dato : 23-10-01 17:53

Den Tue, 23 Oct 2001 15:27:50 +0200 skrev Morten Boysen:
> [...]
>jeg booter direkte fra hdc, så dukker der kun LI op. Jeg kunne selvfølgelig
>installere LILO på hda, men det vil jeg gerne undgå.

Hvorfor?

Mvh
Kent
--
War does not determine who is right, only who is left.

Fra : Morten Boysen

Dato : 23-10-01 21:10

"Kent Friis" <kfr@fleggaard.dk> wrote in message
Systemet
Når

> Hvorfor?

Jeg har en ren windows installation liggende på den disk. Hvis jeg slipper
for at installere LILO på MBR af hda, så kan jeg altid boote min Windows,
selvom jeg ødelægger min Linux eller LILO (sådan noget sker jo)[1]. Med
andre ord, vil jeg gerne holde dem så adskilt som muligt. På denne måde, kan
jeg havarere mit ene styresystem, uden det harr nogen indvirkning på det
andet.

[1] Der er jo altid muligheden med "fdisk /mbr".

--
Morten Boysen

Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 23-10-01 23:51

"Morten Boysen" <morten.boysen@aub.dk> writes:

> [...]
> jeg havarere mit ene styresystem, uden det harr nogen indvirkning på det

Brug en aften på at læse dokumentationen til grub, det er ikke spildt,
tro mig
--
Thomas Bjorn Andersen, bjorn@daimi.au.dk
+++ATH