Skift fra Oranges plus til Teledk bredbånd~
Fra : jack Ryan

Dato : 23-10-01 13:00

Har lige snakke med TeleDanmark Kundeservice der påstået at vis man vi
skifte fra Oranges til TeleDanmark kan man komme ud for at Oranges har "
låst" ens telefon nummer så man skal havde et ny oprettelse at ens telefon
til 995 + de 495 til bredbånd. Kan det passe? At Oranges kan låse ens
nummer?

Er der nogen der har prøvet at skifte fra Oranges plus til Teledk Bredbånd
og hvad er jeres Erfaringer med det?

Jack Ryan

Fra : ---==Doc_Holliday==-~

Dato : 23-10-01 14:02

On Tue, 23 Oct 2001 13:59:57 +0200, "jack Ryan" <Jack@hotmail.com>
Promulgated:

[Snipped]

[...]

Havde en god ven der kom ud for netop det scenarie du beskriver.
Lykkedes dog efter adskillige uger at få det gamle nummer tilbage
formedelst 995,-...som jeg husker det.

--
On the outskirts of every agony sits some observant fellow who points.
-Virginia Woolf

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 23-10-01 20:24

On Tue, 23 Oct 2001 13:02:03 GMT,
---==Doc_Holliday==--- <doc_holliday@*TRASH*usa.com> wrote:

> [...]
>
> Havde en god ven der kom ud for netop det scenarie du beskriver.
> Lykkedes dog efter adskillige uger at få det gamle nummer tilbage

Der er ikke tale om at man først har opsagt ADSL-plussen, og derfor
oprettet en Tele Danmark-forbindelse?

--
Like a rat in a maze Anders Bo Rasmussen mailto:fuzz01@spamfilter.dk
The path before me lies Frimestervej 42 1.tv http://www.fuzz.dk

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 23-10-01 22:01

On Tue, 23 Oct 2001 21:23:52 +0200,
Anders Bo Rasmussen <fuzz01@spamfilter.dk> wrote:

> Der er ikke tale om at man først har opsagt ADSL-plussen, og derfor
> oprettet en Tele Danmark-forbindelse?

derfor skulle have været derefter.

Fra : Hauge

Dato : 23-10-01 14:11

Hejsa

"jack Ryan" <Jack@hotmail.com> wrote in message
> ..... Kan det passe? At Oranges kan låse ens
> nummer?

Hvad står der i de betingelser du har skrevet under på, da du fik Orange?
Svaret står der.

Mvh Hauge

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 23-10-01 22:59

wrote:

> [...]
>låst" ens telefon nummer så man skal havde et ny oprettelse at ens telefon
>til 995 + de 495 til bredbånd. Kan det passe? At Oranges kan låse ens

Det kan ikke passe. Der er fri nummerportering i DK og Orange kan jo
ikke bare sætte sig ud over loven - det skulle man tro, de vidste hos
TDC.

Orange havde ganske vist i deres oprindelige ADSL-betingelser skrevet:

"Opsiges abonnementet er det pt. ikke muligt at genoptage sit
nuværende abonnement med det nuværende telefonnummer. Ønsker kunden
efterfølgende at abonnere på et PSTN/ISDN abonnement, vil enten
Mobilix eller andre teleoperatører opkræve en ny oprettelsesafgift, og
kunden vil få et nyt fastnetnummer. Denne udgift skal kunden selv
afholde."

Det skulle efter sigende være ændret nu - under alle omstændigheder
var det ulovligt allerede, da det blev skrevet.

vh
Lars

Fra : Christian Andersen

Dato : 23-10-01 23:05

lcj@wanadoo.dk wrote:

>Det kan ikke passe. Der er fri nummerportering i DK og Orange kan jo
>ikke bare sætte sig ud over loven - det skulle man tro, de vidste hos
>TDC.

Der er nummerportabilitet på mobilnumre, ikke fastnetnumre.

--
"...personality goes a long way."

Fra : Hauge

Dato : 23-10-01 23:18

Hejsa

"Christian Andersen" <igqgfq001@sneakemail.com> wrote in message
> Der er nummerportabilitet på mobilnumre, ikke fastnetnumre.

Ja og det bør man sætte sig ind i, når man vælger de alternative selskaber

Mvh Hauge

Fra : Kasper Bøggild

Dato : 24-10-01 09:30

"Christian Andersen" <igqgfq001@sneakemail.com> wrote in message

> Der er nummerportabilitet på mobilnumre, ikke fastnetnumre.

Så længe kunden ikke flytter til et andet centralområde er det også gældende
for fastnet.

http://www.tst.dk/index.asp?language=dk&getframe=http://www.tst.dk/dk/love_r
egler/b1044_2000_fuld_nummerportabil.htm
Kasper Bøggild
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet"

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 24-10-01 10:15

On Wed, 24 Oct 2001 10:30:11 +0200, "Kasper Bøggild"
<kasper@boeggild.dk> wrote:

>"Christian Andersen" <igqgfq001@sneakemail.com> wrote in message

>Så længe kunden ikke flytter til et andet centralområde er det også gældende
>for fastnet.

Regelen om kun at flytte nummeret inden for et centralområde trådte i
kraft 15. oktober 1999, men blev ophævet 1. januar i år. 2001. Siden
da har der været fuld nummerportabilitet på fastnettet uanset hvor i
landet man flytter fra og til.

Lars

Fra : Kasper Bøggild

Dato : 24-10-01 12:34

<lcj@wanadoo.dk> wrote in message

> [...]
> kraft 15. oktober 1999, men blev ophævet 1. januar i år. 2001. Siden
> da har der været fuld nummerportabilitet på fastnettet uanset hvor i

Det har du ret i, men der er mig bekendt ikke pt. nogen udbydere der
tilbyder at flytte nummeret på tværs af landet.

Fra : Manhatten

Dato : 24-10-01 09:35

Christian Andersen <igqgfq001@sneakemail.com> wrote in news:3bd5e96f$0$29057
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Der er nummerportabilitet på mobilnumre, ikke fastnetnumre.

Der er også nummerportabilitet på fastnetnumre jf. telestyrelsen så derfor
kan Orange ikke nægte en kunde at tage sit nummer med sig men det selskab
kunden ønsker at flytte sit abonnement til kan nægte at overtage kundes
fastnetnummer.

Læs mere her:
http://www.tst.dk/dk/forbrugerforhold/telefonnumre.htm#kanjegtage

/Manhatten

Fra : Lars Thegler

Dato : 24-10-01 10:56

On Wed, 24 Oct 2001 08:35:01 GMT, Manhatten <some@some.invalid> wrote:
> [...]
>kan Orange ikke nægte en kunde at tage sit nummer med sig men det selskab
>kunden ønsker at flytte sit abonnement til kan nægte at overtage kundes

Der har været (er stadig?) problemer hos TDC med at kunne tage allerede
ud-porterede numre tilbage. Det kan være det, der menes.

/Lars

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 24-10-01 16:48

"Manhatten" <some@some.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan Orange ikke nægte en kunde at tage sit nummer med sig men det selskab
> kunden ønsker at flytte sit abonnement til kan nægte at overtage kundes

Orange har intet som helst ud af, at forhindre kunder i at medtage deres
gamle nummer.

Problematikken ligger i, at da kontrakten blev lavet, der var det således,
at teleselskaber var forpligtiget til at frigive numre, men de var ikke
umiddelbart forpligtiget til at tage dem tilbage igen.

Derfor blev denne 'klausul' indført i kontrakten...altså at Orange ikke kan
garantere, at man kan medtage sig originale nummer til den næste udbyder.

Forholdene er muligvis anderledes nu.

Mvh haa.