Alternativ til Shell
Fra : FreAKAzoid

Dato : 23-10-01 11:53

Er der nogen der kan give mig et alternativ til shell kommandoen, der ikke
skal bruge explorer.exe for at køre???

Fra : FreAKAzoid

Dato : 23-10-01 15:14

måske lidt skidt formuleret, nu jeg læser det igen.. Det jeg skal er, først
at lukke explorer.exe, og derefter køre den igen, altså genstarte den. Når
jeg bruger Shell starter explorer.exe ikke igen, og jeg regner med at det er
fordi Shell skal have explorer.exe kørende for at virke.

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 23-10-01 21:12

FreAKAzoid skrev:
>... Det jeg skal er, først at lukke explorer.exe, og derefter køre
den igen,
> altså genstarte den.

Jeg ved ikke om du er klar over det, men explorer.exe har to vidt
forskellige funktioner:

Den ene er at vise biblioteker+filer i et vindue på skærmen (den
funktionalitet man får, hvis man selv prøver at starte explorer.exe
op).
Den anden er at styre hele desktoppen. Det er det, som den først
opstartede instans af explorer.exe tager sig af.

Hvad er det du ønsker at opnå?

-------
Tomas

Fra : FreAKAzoid

Dato : 23-10-01 21:56

det ved jeg udemærket, tak
finten er at kunne restarte min shell, da den til tider bliver ustabil, og
det hjælper så at genstarte den.

Fra : Allan R.

Dato : 24-10-01 13:11

Bliver du så ikke nødt til at lukke den shell der startes
allerførst?`..jamen så mister du jo ikonerne i systray... hvad skulle der
være godt ved det?
Jeg tror ikke du får lavet det program... *g* Altså hvor du genstarter shell
og beholder ikoner i systray, der "ligger i" denne shell... Nu håber jeg I
blev rundtosset nok =) Ej... du mener det du kan lave med CTRL+ALT+DELETE og
lukke Explorer.exe... vente og klikke ja til om du virkelig vil lukke dette
program... og så PUFF så opdaterer skrivebordsikonerne (og gerne sorteret på
en eller anden måde, hvis man da ikke har et program til at gemme
ikonlayout...) og taskbar forsvinder kort....

Denne genstarter maskinen... (smid den ind i shell() ) :
c:\windows\rundll.exe user.exe,exitwindows
Jeg har også nogle små programmer der genstarter windows sessionen... og
måske noget c-kode også...

Fra : Terje Jensen

Dato : 24-10-01 14:40

denne startet explorer etter at jeg avsluttet den i task manager.
--------------------------

Public Const SW_SHOWNORMAL = 1

Public Declare Function ShellExecute Lib _
"shell32.dll" Alias "ShellExecuteA" _
(ByVal hWnd As Long, ByVal lpOperation _
As String, ByVal lpFile As String, ByVal _
lpParameters As String, ByVal lpDirectory _
As String, ByVal nShowCmd As Long) As Long

ShellExecute 0&, vbNullString, "explorer.exe", vbNullString, vbNullString,
SW_SHOWNORMAL

mvh terje jensen