Told på hardware
Fra : Jens Beltofte Sørens~

Dato : 22-10-01 17:56

Hej

Jeg skulle bestille noget ddr-ram i england, men ved en fejl kom jeg til at
bestille det i usa ;-(
Ordren kunne detsværre ikke slettes, så nu kommer jeg måske til at betale
25% moms + told.

Er det nogen som ved hvad toldsatsen for computerhardware er?

Hvor meget tager FedEX i gebyr for at opkræve tolden?

Og endelig, hvor hurtige er FedEX til, at behandle toldbehandlingen?

Det skal siges, at pakken kom til Kastrup i går aftes.

Mvh. Jens Beltofte Sørensen.

Fra : mf

Dato : 22-10-01 17:56

du kan jo nægte at modtage det og nægte betalingen på dit visa eller
eurocard, og du er lige vidt

Claus Trier

fjern =REMOVE= fra min emailadresse for at emaile mig!

Fra : Jens Beltofte Sørens~

Dato : 22-10-01 18:02

"mf" <claus@=REMOVE=kjerkegaard.dk> skrev i en meddelelse
> du kan jo nægte at modtage det og nægte betalingen på dit visa eller
> eurocard, og du er lige vidt
>
> --
> mvh
> Claus Trier

Beløbet er desværre blevet trukket fra mit visa kort

Mvh. Jens

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 22-10-01 18:25

"Jens Beltofte Sørensen" <jbs@imma.dk> wrote in message
> "mf" <claus@=REMOVE=kjerkegaard.dk> skrev i en meddelelse

> Beløbet er desværre blevet trukket fra mit visa kort

Klag til PBS og nægt det er dig der har lavet den pågældende transaktion..
Der er vist rimelig gode chancer får du får skillingerne igen..

/Dennis

Fra : MKE

Dato : 22-10-01 18:29

> Klag til PBS og nægt det er dig der har lavet den pågældende transaktion..
> Der er vist rimelig gode chancer får du får skillingerne igen..

Well, det var da noget skidt at skrive...

Det vil sige, at fordi at man dummer sig, så skal man pludselig også blive
svindler!? Hvis han er blevet logget med IP-nummer, så kan den blive svær at
løbe fra.

Eftersom kortet heller ikke er meldt stjålet, så gør det jo ikke ligefrem
tingene nemmere...

Hvad med at kontakte det sted man har brugt kortet.

MKE

Fra : Lasse Stig Thomsen

Dato : 22-10-01 17:58

> [...]
>
> Og endelig, hvor hurtige er FedEX til, at behandle toldbehandlingen?
>
> Det skal siges, at pakken kom til Kastrup i går aftes.

Det kommer sikkert først om 3måneder, FedEX skoder totalt.

Men nægt at tage imod varen.

Hygge

Fra : stephen frederiksen

Dato : 22-10-01 18:37

FedEx er ganske udmærket
du har vel et trace nr. så du kan se hvor pakken.
jeg har tit anvendt FedEx med pakker fra usa, det er i tolden at ventetiden
er op til 14 dage.
fra usa til paris natten over og næste dag til københavn, 14 dagen i tolden
en dag fra københavn til sønderborg.
men at kommet til at bestille i usa?
hvilken side var det fra?
stephen

Fra : Jens Beltofte Sørens~

Dato : 22-10-01 19:49

"stephen frederiksen" <stephen@pc.dk> skrev i en meddelelse news:3bd458be$0$310$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
ventetiden
> er op til 14 dage.
> fra usa til paris natten over og næste dag til københavn, 14 dagen i

Jeg skulle opgradere min computer, og i denne sammenhæng havde jeg brug for
noget DDR-2100 Ram.
Da jeg gerne ville overclocke min computer, skulle det være noget godt ram.
Ifølge nogle tests på nettet kunne Crucials DDR-2100 ram overclockes til at
køre 340Mhz (170Mhz på bussen).

Problemet var bare, at ifølge edbpriser koster dette ram i danmark 849 kr.
www.crucial.com koster denne type ram $33.29 som er ca. 280 kr.

Dette var jo rigtigt billigt. Så derfor bestilte jeg 4 x 256MB.
Jeg troede, at det blev sendt fra England. Men senere fandt jeg ud af noget
andet

Dagen efter jeg havde bestilt rammen, fik jeg en mail fra Crucial.
I denne stod der, at når ordren skulle sendes uden for USA, ville det tage
et par dage ekstra at checke kreditkort oplysningerne.
Det var nu, jeg fandt ud at jeg havde lavet en fejl. Kort efter sendte jeg
dem en mail, hvor jeg bad dem slette ordren.
Men de havde sendt rammen. Så det var forsendt.

Ifølge:
http://www.fedex.com/cgi-bin/tracking?tracknumbers=608637800275&action=track&language=english&state=0&cntry_code=dk
skulle pakken være i kastrup.

Mvh. Jens

Fra : -=Madsen=-

Dato : 22-10-01 20:43

Hvor meget blev der trukket fra dit visa ?, er du kommet af med told og
moms, i så fald hvor meget ?

Syntes det ville være synd og skam at det skal gå ud over det udmærkede
firma, hvis vi laver en fejl, det er jo heller ikke sikkert at told og skat
opdager de skal ha lidt afgift ? ellers så er ramende jo så billige at hvis
man betaler told og moms er det billigt aligevel

Så er det jo også lige det at man skal betale 17% englsk moms når man
handler i england, så hvad betyder det at bskulle betale små 8 % mere ?

Fra : Jens Beltofte Sørens~

Dato : 22-10-01 21:14

"-=Madsen=-" <kem@SoftHome.net> skrev i en meddelelse news:9r1sqg$g3q$1@news.cybercity.dk...
> [...]
>
> Så er det jo også lige det at man skal betale 17% englsk moms når man
> handler i england, så hvad betyder det at bskulle betale små 8 % mere ?

Der er ikke blevet trukket told og moms på mit visakort.

Problemet er at det ikke er told og skat som opkræver momsen og tolden.
Det er FedEX (kurérfirmaet). Så det bliver jo nok opdaget.

Jeg ved godt at, der ikke er den store forskel i prisen.
Og at det stadig væk er billigt, selv om jeg skal betale told og moms.
Men det er mere ventede tiden, der generer mig. Man hører altid så
mange rygter om folk, der venter i flere måned. Fordi pakken
strander på et eller andet toldkontor.

Mvh. Jens

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 23-10-01 09:51

> [...]

> at betale 25% moms + told.
>
> Er det nogen som ved hvad toldsatsen for computerhardware er?

0,- kr. Men du slipper ikke for moms.

> Hvor meget tager FedEX i gebyr for at opkræve tolden?

DHL forlanger 75,- kr., men da det ikke er en service du har bestilt
behøver du ikke benytte den. Se længere nede.

> Og endelig, hvor hurtige er FedEX til, at behandle
> toldbehandlingen?

Kender ikke FedEX, men du kan sagtens gøre det selv. Tag ud til FedEX
og hent papirerne. Tag ud til Told&Skat(Kystvej 16 ved lufthaven) og
betal regningen selv. Returnér til FedEX med kvitteringen og få din
pakke. Det er hurtigere og du slipper for at betale FedEX for
servicen.

--
Kent Oldhøj - Dansk OverclockingFAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Jens Beltofte Sørens~

Dato : 23-10-01 12:05

"Kent Oldhøj" <wol@oldhoj.dk> skrev i en meddelelse news:Xns91436E70EBC9Ewololdhojdk@212.54.64.135...
> [...]
> betal regningen selv. Returnér til FedEX med kvitteringen og få din
> pakke. Det er hurtigere og du slipper for at betale FedEX for

Jeg vælger at betale gebyret. Det koster sku mere, at tage fra Nakskov til København og retur.

Men ellers en god ide.

Desuden ser det ud til at pakken nu har forladt kastrup, og på vej i en bil.
Så det kan nok ikke gøres meget hurtigere. Bestilte rammen sidste tirsdag.

Mvh. Jens Beltofte Sørensen

Fra : Jens Beltofte Sørens~

Dato : 23-10-01 15:31

Hej

Der har lige været et bud fra FedEX med min RAM. Tilsyneladende skal jeg ikke betale told og moms.
Der blev ikke opkrævet noget, og der står heller ikke noget på pakken omkring senere opkrævning.

Så det må betegnes som billigt. 1GB Crucial DDR-2100 RAM for 1250kr.

Mvh. Jens Beltofte Sørensen

Fra : stephen frederiksen

Dato : 23-10-01 16:18

tillykke med din nye ram
sådanne en fejl kan være svær at komme udenom, måske har firmaet i england
påtaget sig tolden.
hvis så, så er det god service.
du har været heldig, da der normalt opkræves moms + told af det samlede
beløb over 1000 kr.
håber at du kan oc som du ville.
stephen