Indstille login og password på en MySQL da~
Fra : Bo Dudek

Dato : 22-10-01 16:21

Hej

Jeg kører Apache, PHP4, MySQL og MyAdmin under Windows 2000 og har
lavet et site, som bl.a benytter sig af en database. Databasen kalder
vi 'opskrifter' og vi digter et brugernavn som vi kalder 'peterhansen'
og et password som vi kalder 'hansens'. Disse data er FORUDDEFINERET
dér, hvor mit site hostes.

For at jeg kan slippe for at uploade, hver eneste gang jeg vil teste
noget med denne database, så bliver jeg nødt til at sætte samme
brugernavn/password på min tilsvarende database på min egen pc, og det
er DETTE, som jeg ikke kan finde ud af.

Igen - KUN Windows 2000 og INGEN Linux.

Nogen let udførlige idéer??
/Bo

Fra : Zamme Röha

Dato : 29-10-01 12:42

On 22 Oct 2001 08:20:31 -0700, Bo Dudek wrote:
> [...]
> noget med denne database, så bliver jeg nødt til at sætte samme
> brugernavn/password på min tilsvarende database på min egen pc, og det

GRANT ALL PRIVILEGES ON opskrifter.* TO peterhansen@localhost
IDENTIFIED BY 'hansens';

fyres bare af i en sqlprompt...

--