vugge?
Fra : MM

Dato : 22-10-01 15:36

Hej NG!
Vi står og skal have barn i december, og er meget i tvivl om, hvorvodt vi
har brug for en vugge eller ej, og hvilke en der er smartest. Min søster
havde ingen vugge til sin søn, og siger, at hun virkelig savnede en tit. Men
er der nogen her, der har erfaring med hvor god en vugge er. Er den
uundværlig eller bare nuttet?
Vi har kig på en der kan hænge i loftet (Leander hedder den) som skulle være
meget ligesom at ligge i maven for det lille barn. Er der nogen der har
erfaringer med den (gode/dårlige) evt. sammenlignet med en anden vugge.
Venlig hilsen Mia

Fra : Familien Laursen

Dato : 22-10-01 16:38

Hej Mia!

Til vores første barn havde vi ingen vugge, men det gik jo alligevel.
Til vores andet barn, købte vi en brugt vugge, vel og mærke en af dem der
KAN vugge. Den var guld!!!
Det kan kun anbefales. Når vores datter var blevet ammet om natten, kunne
jeg ligge hende tilbage i vuggen, og i løbet af ingen tid, sov hun igen.
Det gjorde også, at hun ikke blev vænnet til at sove i vores seng. Når man
ligger ned og ammer, er det meget nemt, at falde i søvn. Tro det eller lad
være
Den store havde vi i vores seng til hun var næsten fire. Det var dejligt og
hyggeligt, men også surt ind imellem, da hun kun ville sove hvis der lå en
ved hende. Det kunne nogle gange tage timer. Og det var især når vi havde
gæster.
Så alt i alt vil jeg anbefale en vugge. Gerne en brugt, da det er begrænset
hvor slidt sådan en bliver af et lille spædbarn. Vi solgte vores igen, og
det var ikke svært at komme af med den.
Held og lykke med det hele fra Jane

Fra : Dorthe Eshington

Dato : 22-10-01 20:07

Hej Mia !

Min stedfar lavede selv en vugge til vores første barn, den er selvfølgelig
gået i arv til vores andet barn, og de har begge været meget glade for den.
Det er også en af dem, der kan vugge og er på hjul.

Til vores andet barn købte vi så Leandervuggen, til at have stående i stuen.
Den blev altså kun brugt om dagen. Ulempen syntes jeg var, at hun meget
hurtigt voksede ud af den. Jeg tror ikke at hun var mere end tre måneder, da
hun lå klemt i den, hvor hun sov i sin "rigtige" vugge, til hun var over ½
år.

Jeg tror, at det kommer meget an på situationen og ens pladsmæssige hensyn.
Hvis man ikke har så meget plads, så fylder en vugge jo meget, og hvis man
alligevel regner med at have den lille i sengen hos sig, så er det nok lidt
spild. Men hvis man har pladsen og selvfølgelig pengene til den, og man
gerne vil have at den lille sover for sig selv, så er det en god
investering.

Held og lykke

Mange hilsner

Dorthe

Fra : Hald & Nielsen

Dato : 24-10-01 08:37

Hej.
Vi har aldrig haft en vugge, men da hun var helt spæd lå i den kurv, som vi
lå i da vi var små.
Ideen med en vugge er vel at kunne vugge barnet i søvn, ligesom bevægelserne
inde i mors mave, men det er ikke nødvendigt. Jeg mener at det er vigtigt at
barnet har sin egen soveplads der er som en lille hule, så de er trygt
omkranset af noget blødt, men det kan sagtens være en kurv, liften fra
barnevognen, eller den nederste kommode skuffe, bare det for barnet er
trygt. Tremmesengen er meget stor for et spædbarn, og med mindre bunden kan
hæves er der langt ned, når barnet skal puttes, men der findes hynder der
former indersiden af sengen som en tryg ring, dette forhindrer også træk.
Jeg er modstander af at børn skal vugges eller køres i søvn, da det hurtigt
kan blive en dårlig vane, som så skal aflærer, og tro mig det er svært at
køre med en tremmeseng hver aften ( Ja jeg har prøvet, dog ikke med mit eget
barn) Vuggen i stuen er hyggeligt og praktisk, men kan stadig ligeså godt
være liften fra barnevognen.
Det var bare mit bud, men følg hvad du selv har lyst til og føler er
rigtigt, det er nemlig det du bliver mest tryg og tilfreds med, og dine
følelser smitter af på barnet.
Venlig hilsen og held og lykke, vi glæder os til at høre hvordan det går.
Nina Hald.