USB to USB kabler og software
Fra : Edling

Dato : 21-10-01 12:45

Hej,

Hvilket kabel behøver jeg for at kunne flytte filer fra pc til pc via usb ?

Skal der bruges drivere eller findes der noget software som ikke fylder
flere 100 mb ?

Hvis det eneste jeg skal bruge er muligheden for at flytte
rimelig store filer, fra flere forskellige PC'ere uden at skulle installere
alt for mange drivere mm. Er USB så den rette løsning ?

Tak for hjælpen !!

Hamsjæl

Fra : Gysse

Dato : 21-10-01 12:55

Hello.

Da kan i velassorterede forretninger købe et USB-USB
"netværkskabel". Der er ikke tale om et egentligt
netværkskabel, men et kabel til at oprette "direkte
kabeltilslutning med. Det fungerer, men er ikke specielt
hurtigt. Kan fås fra omkring 200,- kr.
Hvorfor ikke investere i et/flere netværkskort ? Det er
ikke særligt svært at få til at fungere - og prisen er
også omkring 200,- for 2 kort. - altså ikke særligt meget
dyrere. Til gengæld er det hurtigere, og du vil også kunne
"dele" filer og printere.

Held og lykke

Ivan K.

Fra : Edling

Dato : 21-10-01 13:06

Got that (netkort)been there,
Skal det være A-B,B-A,B-B, A-A, ABE etc. ?
*bit confused*

....hvad med software/drivers, nessasary ?

Er der nogen der har erfaringer med Flashkort kan man smide data ned på dem
? (så kunne kan jo altid finde en *fed* mp3 afspiller og et digi-kamera
....bara for at udnytte kapasiteten...he he he)

Hamsjæl igen igen

Fra : Ivan G

Dato : 21-10-01 13:13

@news000.worldonline.dk...
> Got that (netkort)been there,
> Skal det være A-B,B-A,B-B, A-A, ABE etc. ?
> *bit confused*

Du skal bruge et kabel der specielt beregnet til det....drivere
medfølger....men 200??? jeg har set det 400 i butikkerne.......skal det
være en så simpel sammensætning, så køb et parrallel linkkabel. Hast. er
teoretisk set lige så høj, mange styresystemer har software til dette
indlagt og kablet koster ca. 50-60 KR.

Ivan G

Fra : Jørgen

Dato : 21-10-01 15:41

Hej

Hvis man bruger netværkskort, og skal dele filer og printer m.m.
hvordan sikker man sig, over for hacker, når man også har ADSL.

hilsen Jørgen