Postfix og $mynetworks
Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 21-10-01 12:22

Jeg har sat Postfix op på en server, og den er jo som standard sat til
ikke at relaye. Den relayer dog fra servere, der ligger inden for samme
netværk. Hvordan får man den til at lade være med det? Man skal kun
kunne relaye fra serverens egen IP-adresse og så to værtsnavne, jeg har
defineret i $relay_domains. Jeg går ud fra, det er $mynetworks, jeg
skal pille ved, men hvad skal jeg skrive?

--
Jonas Koch Bentzen

Fra : Steen Suder

Dato : 21-10-01 18:24

Jonas Koch Bentzen wrote:

> [...]
> defineret i $relay_domains. Jeg går ud fra, det er $mynetworks, jeg
> skal pille ved, men hvad skal jeg skrive?

Du kan skrive xxx..yyy.ttt/32 for en ip, der kun dækker én host.

--
Steen Suder "We reject kings, presidents and voting.
http://www.suder.dk/ We believe in rough consensus and running

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 21-10-01 22:22

Steen Suder skrev:

> Du kan skrive xxx..yyy.ttt/32 for en ip, der kun dækker én host.

mynetworks = xxx..yyy.ttt/32, 127.0.0.1/32

(hvor xxx..yyy.ttt er min offentlige IP-adresse) virker fint. Tak.

--
Jonas Koch Bentzen

Fra : Kristian Pedersen

Dato : 25-10-01 08:30

> mynetworks = xxx..yyy.ttt/32, 127.0.0.1/32
>
> (hvor xxx..yyy.ttt er min offentlige IP-adresse) virker fint. Tak.

Man bruger normalt 127.0.0.1/8 (eller 255.0.0.0) til localhost fordi 127 er
del af et klasse-A netværk.

Mvh.

Kristian Pedersen

Fra : Mickey

Dato : 21-10-01 15:45

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.emailadresse@eksempel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> defineret i $relay_domains. Jeg går ud fra, det er $mynetworks, jeg
> skal pille ved, men hvad skal jeg skrive?

prøv med 127.0.0.1

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Advarsel :

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 21-10-01 22:04

Mickey skrev:

> prøv med 127.0.0.1

Der skal være en maske med.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk

Fra : Mickey

Dato : 21-10-01 22:15

> Der skal være en maske med.

det vidste jeg egentlig godt - burde også har skrevet det - anede bare ikke
hvad den hed for en enkelt IP...

sorry, min fejl...

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 21-10-01 22:23

Mickey skrev:

> "Jonas Koch Bentzen" <ingen.emailadresse@eksempel.dk> skrev i en
> meddelelse news:9qvd7o$8ue$1@sunsite.dk...

> det vidste jeg egentlig godt - burde også har skrevet det - anede bare
> ikke hvad den hed for en enkelt IP...

Det vidste jeg heller - det var derfor, jeg spurgte : )

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk