CSS-td skalering
Fra : Lars Hørmann

Dato : 21-10-01 10:20

Hej NG!

Jeg roder lidt med nogle tabeller i CSS - jeg er nu kommet dertil hvor
jeg ønsker at have 3 forskellige td typer med hver deres procentvise
bredde, kan man det ved at give dem et unikt navn og så kalde dem fra
fra dokumentet?! har prøvet uden held

her er mit et uddrag af mit style sheet:

table {
width : 95%;
border : 0 none ;
font-family : Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
font-size : 0,8em ;
font-style : normal;
color : #000000;
}
td{
text-align : left;
font-family : Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
font-size : 0,8em;
color:#000000;
background-color:#ffffff;
border : 0 none ;
}

På forhånd TAK!

Venligst Lars Hørmann
Venligst Lars Hørmann

Fra : T M

Dato : 21-10-01 15:02

"Lars Hørmann" <hoermann@sol.dk> wrote in message
> [...]
> fra dokumentet?! har prøvet uden held
>
> her er mit et uddrag af mit style sheet:

Du kan lave det således
td.menu {
text-align : left;
}
td.bottom {
text-align : right
}

Og så i din html kode :
og

Er det det du er ude efter?

/ Thomas

Fra : Lars Hørmann

Dato : 21-10-01 17:22

On Sun, 21 Oct 2001 16:02:27 +0200, "T M" <t@nowhere.net> wrote:

>Du kan lave det således
>td.menu {
>text-align : left;
>}
>td.bottom {
>text-align : right
>}
>
>Og så i din html kode :
>og
>
>Er det det du er ude efter?

Smukt, vidunderligt....! Det er jo præcis hvad jeg leder efter !!
Jeg var ikke klar over at man skulle bruge class i html-delen for at
"kalde" den ønskede "td type" fra sit sheet!!

Takker!
Venligst Lars Hørmann
Venligst Lars Hørmann

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 23-10-01 23:23

> [...]
> jeg ønsker at have 3 forskellige td typer med hver deres procentvise
> bredde, kan man det ved at give dem et unikt navn og så kalde dem fra

Jeps, det hedder css-klasser. ;)

>har prøvet uden held

Prøv i CSS-delen:
---