apostrophe
Fra : Mark Andersen

Dato : 21-10-01 09:52

jeg får fejl i min html kode når jeg på min hjemmeside har skrevet
Help! I'm a fish!
Det er måske fordi der er noget java på siden også..
så ville det jo være rart at f.eks kunne skrive
Help! I&apo;m a fish!
istedet..

Findes der en html-kode (hedder det det?) for tegnet ' Apostrophe (U+0027)
?
hvis ja, hvad er den?
hvis ikke, kan man så bruge noget alternativt?

mvh
/mark

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 21-10-01 12:15

Mark Andersen skrev:

> [...]
> (U+0027) ?
> hvis ja, hvad er den?
> hvis ikke, kan man så bruge noget alternativt?

Apostroffer burde ikke være noget problem. Prøv at give os et link til
siden samt et link til validatorens tjek af siden, så vi kan se på det.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk

Fra : Mark Andersen

Dato : 22-10-01 10:23

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.emailadresse@eksempel.dk> wrote in message
[klip]
> Apostroffer burde ikke være noget problem.
[klip]

Dette viste sig at være en dead-end.
Er der nogen der måske har en løsning?

mvh
/mark

Fra : Allan Vebel

Dato : 22-10-01 13:22

Mark Andersen <mark@b4zz.dk> skrev

> Findes der en html-kode (hedder det det?) for tegnet ' Apostrophe (U+0027)

Normalt kan du bare skrive ' direkte i teksten, ellers prøv
med &prime; som sikkert ikke fungerer i alle browsere.

--
Allan

Fra : Jesper Schlæger

Dato : 22-10-01 18:51

"Mark Andersen" <mark@b4zz.dk> skrev i en meddelelse

> Findes der en html-kode (hedder det det?) for tegnet ' Apostrophe
(U+0027)
> ?

Du kan bruge den numeriske værdi: &#39; Den burde virke.
Alternativt kan benyttes: &prime; som er ligesom et anførselstegn blot med
én streg.

Mvh
Jesper Schlæger

Fra : Mark Andersen

Dato : 22-10-01 20:16

"Jesper Schlæger" <schlager@tdcadsl.dk> wrote in message
> Du kan bruge den numeriske værdi: &#39; Den burde virke.
> Alternativt kan benyttes: &prime; som er ligesom et anførselstegn blot med
> én streg.

Tak skal I ha =)

Det var &#39; jeg endte op med =)

mvh
/mark

Fra : Allan Vebel

Dato : 22-10-01 21:10

Mark Andersen <mark@b4zz.dk> skrev

> Det var &#39; jeg endte op med =)

Hvorfor?

Som jeg har fortalt før, så er det enkleste bare at indtaste '
direkte fra tastaturet - den sidder jo lige til venstre for [Enter].

Hvorfor vil du absolut lave et ganske almindeligt tastaturtegn
med en kode - og gøre tingene mere besværligt for dig selv?

Jeg ser fortsat mange der stadig laver &oslash; i stedet for
et ø, men det er altså ikke nødvendigt i de browsere vi
bruger i dag.

--
Allan

Fra : Mark Andersen

Dato : 23-10-01 09:34

"Allan Vebel" <allan@vebel.dk> wrote in message
<klip>
> Hvorfor?
<klip>

Det er fordi jeg får fejl når jeg på en side har stående:
You<input type="button" value=" Request "
onClick="parent.request.location='request.php?title=You've Got Mail'">

Det har vist sig at det ikke hjælper at skrive:

Linie 1346:
class="clear"><input type="button" value=" Details "
onClick="parent.details.location='details.php?title=0128853'"
STYLE="margin-top: -2px; margin-bottom: -2px;font: 7pt Arial,Verdana,Avant
Garde,Arial,Helvetica,Helv,Geneva,sans-serif">&nbsp;<input type="button"
value=" Request "
onClick="parent.request.location='request.php?title=You&#39;ve Got Mail'"
style="margin-top: -2px; margin-bottom: -2px;font: 7pt Arial,Verdana,Avant
Garde,Arial,Helvetica,Helv,Geneva,sans-serif"></td></tr>

Fejlen jeg får i browseren er:
Line: 1346
Char: 48
Error: Expected ';'
Code: 0

Desuden ville hele titlen jo heller ikke overleve hele vejen hen til næste
side hvis der midt i den står:
request.php?title=You&#39;ve Got Mail

Så ender jeg op med title=You
Jeg tror jeg bruger ` istedet...

mvh
/mark

Fra : Allan Vebel

Dato : 23-10-01 12:46

Mark Andersen <mark@b4zz.dk> skrev

> Det er fordi jeg får fejl når jeg på en side har stående:

Du kunne bare have sagt med det samme at det var det der
var problemstillingen

> Jeg tror jeg bruger ` i stedet...

Så må du hellere bruge ´ - ser det ikke pænere ud?

Den kan laves med Alt-239.

--
Allan

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 23-10-01 23:33

> jeg får fejl i min html kode når jeg på min hjemmeside har skrevet
> Help! I'm a fish!

Sludder!
' er gyldigt tegn i HTML!

> Det er måske fordi der er noget java på siden også..

Mååååske! Det kun jo f.eks. være strengen 'Help! I'm a fish!' som
JavaScript-fortolkeren med rette ikke ved hvor starter og slutter! ;)

> så ville det jo være rart at f.eks kunne skrive
> Help! I&apo;m a fish! istedet..

Der er (svjv) tre måder:

1) Escape ' i JavaScript: str = 'Help! I\'m a fish!'
2) Brug "" i stedet: "Help! I'm a fish!" (kan ikke huske om det virker!)
3) Brug HTML-koden &#39; i stedet for '

--
Mvh. Mogens,
www.momech.dk