lmysqlclient.so, hvor
Fra : Anders Lund

Dato : 20-10-01 21:47

jeg er ved at blive sinsyg. Jeg er også ved at installere Proftpd 1.2.1.
Under denne installation skal jeg fortælle hvor filen lmysqlclient.so
ligger, men jeg hat ingen fil på min computer der hedder lmysqlclient.so.
Nogen der ved hvordan jeg får lavet denne fil?

Anders Lund
Anders@itnews.dk
Webmaster for www.GEnet.dk, Jyllands bedste netparty

Fra : Klaus Pedersen

Dato : 20-10-01 22:02

> Under denne installation skal jeg fortælle hvor filen lmysqlclient.so
> ligger, men jeg hat ingen fil på min computer der hedder lmysqlclient.so.
> Nogen der ved hvordan jeg får lavet denne fil?

Har du installeret MySQL ?
Hvis ikke, så gør det eller find evt. source tarballen af proftpd, og
compiler den uden MySQL understøttelse (Læs INSTALL filen til programmet -
jeg kender intet til det).

/Klaus

Fra : Anders Lund

Dato : 20-10-01 22:31

> Har du installeret MySQL ?
Selvfølgelig!!

Fra : Klaus Pedersen

Dato : 21-10-01 10:59

> Selvfølgelig!!

OK - godt
Der kommer mange spørgsmpål herinde af varierende intelligensniveau - Rart
at høre at det her er en af de højere .
Prøv de sædvanlige kilder så - mailinglister, nyhedsgrupper - men vær for
din egen skyld helt sikker på at det ikke står lettilgængeligt i en README
fil

/Klaus

Fra : Michael Wojciechowsk~

Dato : 22-10-01 13:31

On Sat, 20 Oct 2001 22:46:36 +0200
"Anders Lund" <anders@itnews.dk> wrote:

AL> jeg er ved at blive sinsyg. Jeg er også ved at installere Proftpd 1.2.1.
AL> Under denne installation skal jeg fortælle hvor filen lmysqlclient.so

er det nu ikke mysqlclient.so proftpd skal bruge ?

prøv med en

# locate mysqlclient.so

og fortæl configure scriptet hvor den ligger henne.

/wojci at wojci dot dk

Fra : Anders Lund

Dato : 22-10-01 17:54

> # locate mysqlclient.so
>
> og fortæl configure scriptet hvor den ligger henne.
Ej heller sådan en fil findes på på min linux 6,0 computer.
ps: Jeg brger proftpd 1.2.1
og mysql 3.23.43

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 22-10-01 18:12

Anders Lund wrote:

> Ej heller sådan en fil findes på på min linux 6,0 computer.
> ps: Jeg brger proftpd 1.2.1
> og mysql 3.23.43

Har du installeret den som rpm? I så fald skal du nok lige hente shared
og evt. devel pakkerne.
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Fra : Anders Lund

Dato : 22-10-01 18:28

> Har du installeret den som rpm? I så fald skal du nok lige hente shared
> og evt. devel pakkerne.

Nej, jeg har installeret mysql-3.23.43-pc-linux-gnu-i686.tar.gz (det er
måske lidt dumt da det er en Pentium 100 jeg har?). Men det kunne være at
jeg skulle prøve rpm versionen.

Fra : Michael Wojciechowsk~

Dato : 23-10-01 00:22

On Mon, 22 Oct 2001 19:27:49 +0200
"Anders Lund" <anders@itnews.dk> wrote:
[snip]
AL> Nej, jeg har installeret mysql-3.23.43-pc-linux-gnu-i686.tar.gz (det er
AL> måske lidt dumt da det er en Pentium 100 jeg har?). Men det kunne være at
AL> jeg skulle prøve rpm versionen.

Jeg bruger ikke rpm. Jeg har installeret mysql fra source med en '--prefix=/pack/mysql-version' og har
/pack/mysql-version/lib/mysql/mysqlclient.so
osv.

Hvis du ikke har angivet nogen prefix er mysql sikkert blevet installeret i /usr/local, dvs. dine libs burde være i /usr/local/lib/mysql eller deromkring :)

Fra : Anders Lund

Dato : 23-10-01 15:03

> Jeg bruger ikke rpm. Jeg har installeret mysql fra source med en
'--prefix=/pack/mysql-version' og har
> /pack/mysql-version/lib/mysql/mysqlclient.so
> osv.
Ved hvilken fil har du brugt de parametere? tar eller hvad?

> Hvis du ikke har angivet nogen prefix er mysql sikkert blevet installeret
i /usr/local,
> dvs. dine libs burde være i /usr/local/lib/mysql eller deromkring :)
ja det passer, men jeg har ingen mysql mappe i min lib mappe. I lib ligger
der kun 5 .a filer(en af dem hedder libmysqlclient.a!), men ingen mappe.
jeg har installeret efter denne artikel:
<http://www.e-gineer.com/instructions/install-mysql3xx-on-linux.phtml>

Fra : N/A

Dato : 23-10-01 15:03