GPS
Fra : Poul Kongsfelt

Dato : 03-01-01 04:01

Jeg vil invistere i en bærbar GPS.
Er der nogen der har erfaring i mærker og effektiviteten af en GPS.

Hilsen
Poul

Fra : Claus

Dato : 02-01-01 19:31

Jeg har en magellan gps315, og den virker upåklageligt.
Du skal gøre dig klart hvad du skal bruge den til, da den ikke er
velegnet til f.eks roning. Den fungerer bedst hvis man skyder en vis
fart, men farten fra en elmotor er tilstrækkeligt.
Den kan tilsluttes computeren, (med et specielt kabel) og man kan så
via et sharewareprogram holde styr på fiskepladser og andre steder af
interesse, som så kan sendes til eller fra gps'en.
En del hjemmesider oplyser også waypoints, som man så kan samle og
benytte efter behov.
På Øresund, eller andet hav, er den uundværlig til at finde de gode
pladser, men den er også god til at finde tilbage til et sted man har
noteret sig under sejlads.
Hvis du har penge nok skulle du købe en model med indbygget kort, det
giver langt større overblik, og havde jeg haft økonomi til det havde
jeg selv gjort det.
Man kan dog koble en bærbar til min, og med et kortprogram kan man
såmænd få den samme funktionalitet, selvom det bliver lidt "klodset".

Sejler du meget er den uundværlig, men skal du kun ro lidt på furesøen
en gang imellem er det spildt.

Se iøvrigt Niels Vestergårds bog om småbådsfiskeri og på
www.fiskeringen.dk under artikler, der er en om elektronik til
fiskeri.

Claus

Fra : Egon Iversen

Dato : 16-04-01 15:02

Poul Kongsfelt <kongsfelt@teliamail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:WFo46.1480$CQ5.67892@news101.telia.com...
> Jeg vil invistere i en bærbar GPS.
> Er der nogen der har erfaring i mærker og effektiviteten af en GPS.
>
> Hilsen
> Poul
>
> Hej Poul
Der kan være mange menninger on GPS, men een ting er sikker, Garmin 12 går
du ikke fejl af, jeg har selv brugt den et par år
og den er bare go.

Jeg var så uheldig at jeg fik min Garmin 12 stjålet fra min båd lørdag før
påske, troede jeg, så jeg købte en ny påskelørdag
så var jeg ude i min fiskerum for at ordne nogle ting, pludslig dukkede min
gamle Garmin 12 op, den var skredet ned mellem nogle ruser som jeg har i
huset, så derfor har jeg en splinterny garmin til salg.
Prisen for en ny ligger på 2195,00 de fleste steder
den ny kan du købe af mig for Kr.1800,00 og den anden kan du købe for
Kr.1600,00
Den ny er der selvfølgelig Garantibevis og kvitering for.
Med venlig hilsen
Egon.
Email: iver@get2net.dk
Tlf. 97492601