|
| Rapporter i Word, Excel og PowerPoint ! Fra : Thomas B. |
Dato : 19-10-01 23:16 |
|
Hej, jeg er ved at prøve at generere nogle rapporter i word, excel og power
point. Altså generere nogle tabeller osv. i disse formater fra kode.
Det er meningen at jeg vil lave komponenterne, og bruge dem fra ASP kode.
Det er lykkedes mig at lave nogle simple komponenter jeg kan bruge, vha.
hjælpen i MSN Libeary, men jeg synes ikke rigtigt, at der er så mange
eksempler på hvad man kan lave. Jeg vil gerne kunne generere nogle
diagrammer i Excel for eksempel.
Er der nogen der kender nogle steder med tutorials til den slags ? Evt.
kender en god bog, eller nogle fede komponenter ?
Håber nogen kan hjælpe, på forhånd tak !
TB
| |
.Erik (23-10-2001)
| Kommentar Fra : .Erik |
Dato : 23-10-01 18:04 |
|
"Thomas B." <nomail@mail.com> wrote in message
news:HA1A7.4062$YP6.384834@news000.worldonline.dk...
> Hej, jeg er ved at prøve at generere nogle rapporter i word, excel og
power
> point. Altså generere nogle tabeller osv. i disse formater fra kode.
....
hvis du generer vha. automation controller, er det samme objektmodel som
anvendes i applikationernes makroeditor (VBA). Det nemmeste er at åbne
applikationen, vælge optag makro, og udføre de handlinger man ønsker at
kode. Stop derefter makro optageren, og hop ind i VBA. Derfra kan du så
kopiere koden over i dit VB program.
Der findes hjælpfiler til hver applikations objektmodel. De kan enten åbnes
direkte, eller du kan bruge dem fra VBA.
mvh Erik
| |
|
|