COUNT i SQL
Fra : Jesper L Hansen

Dato : 19-10-01 21:11

Hejsa.

Hvordan får jeg COUNT til at tælle hvor mange rækker der findes med et
bestemt nummer (17) i en kolonne der hedder ID ?

Eks.

Aid ID

Skal returnere 2

Med venlig hilsen
Jesper L Hansen

Fra : Martin Petersen

Dato : 20-10-01 09:21

"Jesper L Hansen" <lismoes@mail.dk> wrote in message
> Hvordan får jeg COUNT til at tælle hvor mange rækker der findes med et
> bestemt nummer (17) i en kolonne der hedder ID ?
SELECT count(ID) FROM tabel WHERE ID='17' GROUP BY ID

/Martin

Fra : Jesper L Hansen

Dato : 20-10-01 10:34

On Sat, 20 Oct 2001 10:20:40 +0200, "Martin Petersen"
<martin@REMOVEfyrreklitten.dk> wrote:

>SELECT count(ID) FROM tabel WHERE ID='17' GROUP BY ID

Det dur ikke helt eller også er det mig der ikke fatter en s***
Jeg har prøvet og hente det med noget php

$result = mysql_query(" SELECT count(pid) FROM artikler WHERE pid =
$id GROUP BY pid");
echo " $result "

Men der bliver bare vist " Resource id #4 " i browseren, hvad går der
galt ?

Med venlig hilsen
Jesper L Hansen

Fra : Christian Doeleman

Dato : 20-10-01 10:45

> [...]
> $id GROUP BY pid");
> echo " $result "
>
> Men der bliver bare vist " Resource id #4 " i browseren, hvad går der

Det er ikke SQL-sætningen der er noget galt med, det er din PHP.
Prøv følgende:
$result = mysql_query("SELECT count(pid) AS antal FROM artikler WHERE pid =
'$id' GROUP BY pid");
$row = mysql_fetch_array($result);
echo "$row[antal]";

Mvh. Christian

Fra : Jesper L Hansen

Dato : 20-10-01 15:56

On Sat, 20 Oct 2001 11:45:26 +0200, "Christian Doeleman"
<usenet@nospam.doeleman.dk> wrote:

> [...]
>Prøv følgende:
>$result = mysql_query("SELECT count(pid) AS antal FROM artikler WHERE pid =

Det var også det jeg frygtede - at det var mig selv der lavede møg i
den..

Tak for hjælpen begge 2

Med venlig hilsen
Jesper L Hansen

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 22-10-01 10:14

Martin Petersen wrote:

> "Jesper L Hansen" <lismoes@mail.dk> wrote in message
> SELECT count(ID) FROM tabel WHERE ID='17' GROUP BY ID

Hm. Hvorfor "group by id"?

Der kommer kun en række ud uanset om den er med eller ej.

--
Kristian Damm Jensen | Feed the hungry. Go to
kristian-damm.jensen@cgey.dk | http://www.thehungersite.com

Fra : Martin Petersen

Dato : 22-10-01 19:14

"Kristian Damm Jensen" <kristian-damm.jensenRE@MOVEcgey.com> wrote in
message news:3BD3E359.9754379A@MOVEcgey.com...

> Hm. Hvorfor "group by id"?
Det er selvfølgelig ikke nødvendigt - jeg var ikke lige klar over at count
fungerede uden..

/Martin