Erfaringer med SB live etc.!
Fra : Morten Decker

Dato : 19-10-01 17:21

Hejsa!!
Har lige købt nyt højtalersæt til computeren - spiller lækkert, men jeg har
et gammelt Awe 64 kort som egentlig har været kanon lige indtil idag.
For jeg kan jo ikke udnytte Soround-effekten max på dette kort - noget med
kanaler osv. osv.
Mit spørgsmål er så om det er værd at ofre de 300-400 kroner på at købe et
SoundBlaster Live! Player 5.1 Bulk og hva helvede skyldes en forskel på
næsten 400 kroner for samme model bare i en Retail udgave???
Og endelig; burde jeg istedet købe noget helt andet???

/Decker

PS.
Mit behov er absolut ikke noget ½-prof..
Halvdelen er lir og den anden halvdel skyldes at det skal lyde godt!!

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 19-10-01 18:29

"Morten Decker" <mdecker@mdecker.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Mit behov er absolut ikke noget ½-prof..
> Halvdelen er lir og den anden halvdel skyldes at det skal lyde godt!!

Jeg har hørt, Creative Audigy player er noget af det skønneste, man kan få
til prisen!
Alternativt Terratech sixpack Begge kort til under 800 .-

Best Regards

Jesper

Fra : Thomas

Dato : 19-10-01 19:24

> [...]
> næsten 400 kroner for samme model bare i en Retail udgave???
> Og endelig; burde jeg istedet købe noget helt andet???

Jeg vil sige, at det er nok at investere i et SoundBlaster Live! 5.1 lydkort
(bulk) - der er ikke nogen grund til at investere i et Audigy kort,
medmindre du har et kraftigt behov for altid at have det nyeste af det
nyeste.

Forskellen mellem retail og bulk er normalt, at der er kasse, manual og lidt
ektra software med retail versionen. Dette variere en del - spørg der hvor
du køber.

Jeg har selv haft et SB AWE64 og er gået over til et SB Live! 1024 - er
fuldt ud tilfreds med dette.

Mvh.

Thomas T.

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 20-10-01 02:01

Hvilke højttalere har du købt? Hvis de ikke understøtter 5.1 funktioner
(EAX, Digital surround 5.1) er der ingen grund til at investere i et 5.1
kort.
Forskellen i et bulk og retail på et SoundBlaster Live! 5.1 kort, ligger i
at retail kortet har et frontpanel til dit kabinet, mens bulk
versionen....ja gæt, ikke har noget.

Mv. Flemming Nielsen

Fra : sune vuorela

Dato : 21-10-01 09:23

On Sat, 20 Oct 2001 03:00:48 +0200, "Flemming Nielsen" <fn@edb.dk>
wrote:

>Forskellen i et bulk og retail på et SoundBlaster Live! 5.1 kort, ligger i
>at retail kortet har et frontpanel til dit kabinet, mens bulk
>versionen....ja gæt, ikke har noget.

Hvad kan dette frontpanel?

--
sune

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 22-10-01 23:59

> Hvad kan dette frontpanel?

Det er et frontpanel på størrelse med et cd-rom drev (5 1/2"). Jeg har kun
set billeder at det, med jeg tror det er volume, bas, diskant m.m.
Jeg har selv en 5.1 bulk version, fordi de penge spares ved denne version,
kan bruges på nogle bedre højttalere, med seperat volumekontrol (feks. DDT
3500).

Mv. Flemming Nielsen

Fra : Rasmus Christofferse~

Dato : 24-10-01 09:37

"Flemming Nielsen" <fn@edb.dk> skrev

> Forskellen i et bulk og retail på et SoundBlaster Live! 5.1 kort, ligger i
> at retail kortet har et frontpanel til dit kabinet, mens bulk
> versionen....ja gæt, ikke har noget.

Det var nu ikke noget frontpanel med til mit Soundblaster Live 5.1 Retail,
da jeg købte det for ca. et halvt år siden.

Mvh

Rasmus Christoffersen

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 25-10-01 00:27

> Det var nu ikke noget frontpanel med til mit Soundblaster Live 5.1 Retail,
> da jeg købte det for ca. et halvt år siden.

Undskyld, det er Platinum 5.1 der har frontpanel. Jeg har netop været inde
på edbpriser.dk, og kan ikke umiddelbart de nogen forskel på retail og bulk.

Mv. Flemming Nielsen