Flytning af mapper fra én IMAP server til ~
Fra : Frank Nørvig

Dato : 19-10-01 12:45

Hej NG

Da vi netop har sat en ny IMAP server op på jobbet, har vi brug for at
flytte alle mails og mail-mapper over til en ny server. Umiddelbart ville vi
bruge fetchmail, men den flytter ikke mapper og undermappe, og hvis man
bruger fetchmail -r [folder] så ryger de modtagne mails direkte ind i
indbakken istedet for at oprette den mappe, der blev hentet fra, på den nye
server.

Findes der et program til Linux som kan flytte alle mails og mapper fra en
IMAP server til en anden IMAP server, for en specifik bruger?

Med venlig hilsen
Frank Nørvig

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 19-10-01 12:52

"Frank Nørvig" wrote:

> Findes der et program til Linux som kan flytte alle mails og mapper fra en
> IMAP server til en anden IMAP server, for en specifik bruger?

Hvad med bare at tar'e filerne sammen, flyt tar filen, og un-tar'e dem?

Mogens
Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Frank Nørvig

Dato : 19-10-01 17:22

> Hvad med bare at tar'e filerne sammen, flyt tar filen, og un-tar'e dem?

Det ville vi også meget gerne, men vores IMAP server hvor vi vil hente
mapperne fra er en TeamWare server, hvor mapperne ligger comprimeret og
krypteret i én stor database for alle 160 brugere vi har. Derfor er den
eneste mulighed at connecte til serveren via IMAP og læse hvad mapperne
indeholder...

Med venlig hilsen
Frank Nørvig

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 20-10-01 09:53

"Frank Nørvig" wrote:

> [...]
> krypteret i én stor database for alle 160 brugere vi har. Derfor er den
> eneste mulighed at connecte til serveren via IMAP og læse hvad mapperne

Kan man ikke definere to imap servere i netscape og så flytte
mapperne fra den ene til den anden?

Ellers må man kunne bikse noget perl sammen, der laver dette trick...

Fra : Frank Nørvig

Dato : 20-10-01 10:29

> Kan man ikke definere to imap servere i netscape og så flytte
> mapperne fra den ene til den anden?

Jeg skal ikke kunne sige om man kan i netscape, men man kan ihvertfald
hverken i Outlook, Outlook Express eller Eudora, som er de mail-klienter
vores brugere har.

Det største problem er, at den IMAP server vi skal hente mapper og mails
fra, er 100% proporitær og umulig at læse uden en IMAP klient, på trods af
at det kører på en Linux Server. Vi dummede os for et halvt års tid siden,
da vi valgte at bruge TeamWare Office som mailserver og client. De sidste
par uger er TeamWare databaserne brudt sammen mindst én gang om dagen, og
folk har mistet flere hundrede mails. Det eneste værktøj der følger med til
at fixe databaserne, virker ikke ordentligt og TeamWare/Fujitsu folkene er
ikke villige til at hjælpe os. Så nu ryger TeamWare i skraldespanden og
SendMail + standard IMAP er blevet installeret.

> Ellers må man kunne bikse noget perl sammen, der laver dette trick...

Det var også en løsning jeg overvejede, men hvis der fandtes et program til
det (a la fetchmail), så blev jeg fri for at bryde hovedet med dét...

Fra : Kent Friis

Dato : 20-10-01 10:48

Den Sat, 20 Oct 2001 11:28:51 +0200 skrev Frank Nørvig:

>Jeg skal ikke kunne sige om man kan i netscape, men man kan ihvertfald
>hverken i Outlook, Outlook Express eller Eudora, som er de mail-klienter
>vores brugere har.

Er du sikker på man ikke kan i Outlook? SVJV kan man tilføje lige så
mange mailservere man vil...

Mvh
Kent
--
War does not determine who is right, only who is left.

Fra : Frank Nørvig

Dato : 20-10-01 12:17

> Er du sikker på man ikke kan i Outlook? SVJV kan man tilføje lige så
> mange mailservere man vil...

Man kan godt se vores TeamWare IMAP server i Outlook, men man kan ikke
flytte en mappe fra én IMAP server til en anden via Outlook. Man kan gøre
det manuelt, ved at oprette en ny mappe på den nye server og kopiere alle
mails fra den gamle server, men da de fleste af vores brugere har mellem
50 - 100 mapper, kan vi ikke bruge den løsning.

Mvh Frank

Fra : Kent Friis

Dato : 20-10-01 13:07

Den Sat, 20 Oct 2001 13:17:00 +0200 skrev Frank Nørvig:

> [...]
>mails fra den gamle server, men da de fleste af vores brugere har mellem
>50 - 100 mapper, kan vi ikke bruge den løsning.

D'oh...

Endnu en halv løsning fra MS.

Mvh
Kent
--
War does not determine who is right, only who is left.

Fra : Frank Nørvig

Dato : 20-10-01 13:21

> D'oh...
> Endnu en halv løsning fra MS.

Yup :(

Så nu sidder vi med 160 personer som risikerer at miste deres mail pga. fejl
i TeamWare, og som er et helvede at flytte til ny server på grund af
Outlook...

Men hvis en løsning ikke er lavet før, så må vi jo se om vi selv kan bikse
det samme i et scriptsprog.

Mvh Frank

Fra : Kent Friis

Dato : 20-10-01 13:52

Den Sat, 20 Oct 2001 14:21:18 +0200 skrev Frank Nørvig:

> [...]
>Outlook...
>
>Men hvis en løsning ikke er lavet før, så må vi jo se om vi selv kan bikse

En søgning på "imap copy" på http://www.freshmeat.net/ gav
flg. resultat:

http://freshmeat.net/projects/imapcp/

Mvh
Kent
--
War does not determine who is right, only who is left.

Fra : Frank Nørvig

Dato : 20-10-01 14:04

> En søgning på "imap copy" på http://www.freshmeat.net/ gav
> flg. resultat:

Hmmm, meget interessant! Takker mange gange!
Jeg har dog ingen erfaring med Python sproget - er det noget der kunne give
problemer?

Mvh Frank

Fra : Kim Petersen

Dato : 20-10-01 14:23

"Frank Nørvig" <uzi4u@beerbrothers.dk> writes:

> Hmmm, meget interessant! Takker mange gange!
> Jeg har dog ingen erfaring med Python sproget - er det noget der kunne give
> problemer?

Ikke umiddelbart, det er et mere "moderne" sprog end Perl (og efter min
mening bedre). Nemmere læseligt end Perl værende den absolut største for-
ce.

--
Mvh. Kim Petersen /| Tlf: +4575831551 |\ Jomfru Ingefreds Vej 18
Software Engineer / | Fax: (none atm.) | \ 7100 Vejle