SVHS = Farve - Composite = Sort/Hvid???
Fra : warni

Dato : 19-10-01 11:17

Hejsa.

Jeg skal ud og investerer i et nyt grafikkort med TV-out, og så har jeg
forhørt mig rundt omkring, og har fundet ud af, at hvis man ikke har
SVHS på sit TV men derimod hvis det kører igennem det gule phono stik (
composite) bliver billedet i sort/hvid. Er det rigtigt?? For jeg har en
DVD afspiller som kører igennem composite udangen, og det er da i
farver.

Jeg håber I kan besvarer mit spørgsmål.

Bo

http://www.kandu.dk/

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 19-10-01 11:54

"warni" <warni.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
> composite) bliver billedet i sort/hvid. Er det rigtigt?? For jeg har en
> DVD afspiller som kører igennem composite udangen, og det er da i

Dette er næppe den rette gruppe (prøv dk.edb.hardware.*)
Men, hvis du forsøger at fodre dit fjernsyn med et SVHS signal igennem et
SCART konverter eller lignende så bliver billedet S/V ja.
Hvis du derimod bruger composite udgangen så bliver det i farver (forudsat
self at kortet også kan vise PAL hvilket langt de fleste, omend ikke alle,
de kan)

/Dennis