Formatering af HD med PartitionMagic ??
Fra : Rubl

Dato : 19-10-01 09:53

Heysa folkens...

Har bare lige et quickie spørgsmål...

Når man nu har delt sin harddisk op i 2 partitioner (C:\ & D:\) med
PartitionMagic 7.0, og en dag godt kunne tænke sig at formatere sit C: drev,
så man vil have mulighed for at lægge et styresystem ind igen... Hvad sker
der så egentlig med ens partitioner ?? forbliver de uændret, eller vil de
blive slettet og vil der gå helt ged i det ??

Grunden til jeg spørger, er at jeg har lagt mærke til at PartitionMagic,
laver en masse skjulte system filer på de forskellige partitioner.. Og hvis
jeg så formaterede C:\ drevet, så vil de filer jo blive slettet, og så kunne
jeg forstille mig at partitionen også ville ryge...

Men hvis der er en som sidder med svaret, så siger jeg da mange tak..

MVH
-----------------------------------
Name: Rubl
E-Mail: Rubl@pc.dk

Fra : Carsten Keller

Dato : 19-10-01 10:33

"Rubl" <Rubl@pc.dk> wrote in message

> [...]
> der så egentlig med ens partitioner ?? forbliver de uændret, eller vil de
> blive slettet og vil der gå helt ged i det ??

Partitionerne vil forblive som de er. Jeg ved ikke hvad de filer gør, men
det er i hvert fald ikke dem der holder partitionerne.
Keller

Fra : Henrik Lund Kramshøj

Dato : 22-10-01 11:37

Rubl wrote:

> [...]
> jeg forstille mig at partitionen også ville ryge...
>
> Men hvis der er en som sidder med svaret, så siger jeg da mange tak..

Jeg har aldrig lagt mærke til de filer, måske fordi jeg altid har formateret
partitionerne efter at have brugt PQmagic
- så slet det bare

Henrik Lund Kramshøj
hlk@sikkerhedsforum.dk, hlk@kramse.dk, lund@diku.dk
Sikkerhedsforum DK - seriøs debat om IT sikkerhed