Kan bluetooth snakke med WLan???
Fra : Astrup

Dato : 19-10-01 09:18

Så vidt jeg mener kører de 2 systemer på 2,4 GHz men kan de "snakke"
sammen???

Wlan IEEE 802.1 b kan køre med 11 Mbps.
Hvorhurtigt kører bluetooth???

Bluetooth vs WLan hvad er bedst???

Håber der er nogle kloge mennesker der ude der vil dele noget af deres
viden!!!

Hygge Aske

Fra : Anders K. Olsen

Dato : 19-10-01 15:52

"Astrup" <mr_bean007@ofir.dk> wrote in message
> Så vidt jeg mener kører de 2 systemer på 2,4 GHz men kan de "snakke"
> sammen???

Nej, de kommunikerer med to helt forskellige protokoller.

> Wlan IEEE 802.1 b kan køre med 11 Mbps.
> Hvorhurtigt kører bluetooth???

Maksimalt:
Assymetrisk: 723,2 Kbps den ene vej, og 57,6 Kbps den anden. Eller
Symetrisk: 433,9 Kbps begge veje

> Bluetooth vs WLan hvad er bedst???

Det afhænger helt af hvad det skal bruges til.

IEE802.11b er trådløst netværk, og har så vidt jeg husker en rækkevide på
omkring 50-100 m. Bluetooth er tænkt som en "kabel erstatning", dvs. til at
forbinde mindre enheder. Det kunne fx. være en telefon og et headset, men
det kunne da sikkert også bruges som "netværk" mellem en bærbar enhed og en
anden computer fx. i forbindelse med synkronisering af data mellem de to,
eller computeren kunne bruges som gateway til internet for den bærbare
enhed. Bluetooth har dog kun en rækkevidde på 10-20 m.

Fordelen ved Bluetooth er, at man forventer at kunne lave en bluetooth
løsning som en enkelt chip, og producere den meget billigt. Den vil heller
ikke bruge nær så meget strøm som et IEEE802.11b kort (som vist skulle bruge
forholdsvis meget strøm).

> Håber der er nogle kloge mennesker der ude der vil dele noget af deres
> viden!!!

Gerne, det er dog begrænset hvad jeg ved. Hvis du er interesseret i
Bluetooth, kan du evt. starte på denne hjemmeside:
http://www.palowireless.com/bluetooth/. Jeg har ikke et tilsvarende link til
en side der handler om IEEE802.11 b, så her vil jeg forslå google.com

/Anders

Fra : Astrup

Dato : 19-10-01 17:16

Sådanne nyhedsgrupper er sgu noget herligt noget!!! :)

Mange tak Anders!!! Der er sgu en flinker fyr!!!

Go weekend til alle jer der ude! :)

Hygge Aske