NTSC og PAL?
Fra : Søren Aaholm Møller

Dato : 18-10-01 23:00

Hejza

Jeg har kigget på dem her :

http://www.pornstar.dk/gfx/jillkelly.jpg

Hov, nej - dem her :

http://www.thinkgeek.com/stuff/gadgets/3412.shtml

.... =)

men der er lige et sprg. som kommer mig i tvivl :

"View any NTSC video source, composite or S-Video"

Huh? Jeg har en laptop med SVHS out på (IBM) som jeg normalt bruger til mit
fjernsyn. Her kører jeg med PAL... og der kan jeg vælge NTSC (har ikke lige
noget tilsluttet så kan ikke checke) istedet for PAL - Burde det virke?
Lyder det ikke fornuftigt??

Er der noget andet jeg skal være opmærksom på?

// Søren

Fra : DWM

Dato : 18-10-01 23:28

"Søren Aaholm Møller" <swdata@image.dk> skrev i en meddelelse
> Hejza
>
> Jeg har kigget på dem her :
>
> http://www.pornstar.dk/gfx/jillkelly.jpg
>
> Hov, nej - dem her :

Hmm...

> [...]
> Lyder det ikke fornuftigt??
>
> Er der noget andet jeg skal være opmærksom på?

Tja sådan som jeg ser det kan den kun køre NTSC som er
den videostandard de bruger i USA. Her i Europa bruger vi
PAL standarden. Hvis du kun skal bruge det til din bærbar
er den jo fint nok da du kan vælge NTSC men det kunne
være et problem med Video/DVD osv.
Ud over det er der måske noget du har overset:
"We cannot ship this item outside of the U.S."
Men det er måske muligt at der findes en butik her i DK
som har den. Du kan jo altid kigge på www.laserdisken.dk
eller ringe til dem.
--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Iversen

PS: No it´s not a valid emailaddress

Fra : Mogens

Dato : 19-10-01 06:19

On Fri, 19 Oct 2001 00:27:42 +0200, "DWM"
<no.email.address@for.you.duh> wrote:

> [...]
>PAL standarden. Hvis du kun skal bruge det til din bærbar
>er den jo fint nok da du kan vælge NTSC men det kunne

De fleste nyere TV apparater kan vise NTSC og mange
videoer kan også afspille NTSC bånd. Problemet kommer
først hvis du vil optage et NTSC signal på video. Det har
jeg endnu ikke set nogen video som kunne klare.

Men at se et NTSC signal på TV'et behøver altså ikke
at være noget problem

Mvh Mogens

Fra : René Jensen

Dato : 19-10-01 22:13

Mogens wrote:
> De fleste nyere TV apparater kan vise NTSC og mange
> videoer kan også afspille NTSC bånd. Problemet kommer
> først hvis du vil optage et NTSC signal på video. Det har
> jeg endnu ikke set nogen video som kunne klare.

Jeg ved at Panasonic og Sony engang har produceret en video, som kunne
afspille og optage NTSC/PAL. -Men, deres vejledende pris, var også så
pebret at det kun ville være et fåtal, som ville havde råd.
Det kan selvf. være at priserne er faldet siden, men jeg tvivler.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Fra : DWM

Dato : 19-10-01 22:33

Mogens Skrev:
> De fleste nyere TV apparater kan vise NTSC og mange
> videoer kan også afspille NTSC bånd. Problemet kommer
> først hvis du vil optage et NTSC signal på video. Det har
> jeg endnu ikke set nogen video som kunne klare.

Jeg har en som kan. Samsung SV-330W. Kan afspille/optage
PAL, PAL-N, PAL-M, SECAM, MESECAM, NTSC 3.38 og
NTSC 4.43

Fra : Mogens

Dato : 19-10-01 23:01

"> Jeg har en som kan. Samsung SV-330W. Kan afspille/optage
> PAL, PAL-N, PAL-M, SECAM, MESECAM, NTSC 3.38 og
> [...]

Hvad koster sådan et apparat ???

MVH
Mogens

Fra : DWM

Dato : 20-10-01 01:01

"Mogens" <mta@image.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad koster sådan et apparat ???

Hmm....10 eller 11 tusser inkl. 4 års total garenti.

Fra : DWM

Dato : 20-10-01 01:03

"DWM" <no.valid.email.address@for.you.duh> skrev i en meddelelse
> Hmm....10 eller 11 tusser inkl. 4 års total garenti.

Men det er så for nogle år tilbage. Skal ikke kunne sige hvad
prisen kan være nu.

Fra : Mogens

Dato : 20-10-01 18:43

> Men det er så for nogle år tilbage. Skal ikke kunne sige hvad
> prisen kan være nu.
> --
> Med Venlig Hilsen / Best Regards
> Kenneth Iversen