Århus havn
Fra : S. Mckinley

Dato : 20-12-00 12:55

Hej folks
her følger en lille beretning fra århus havn.
d. 20-12 tog jeg en tur på den nye havn for at se om jeg kunne fange et par
sej til aftensmaden, idet jeg havde læst på tv2's text tv at der var blevet
fanget en del pæne sej op til 5 kg på havnen. På vej ud langs den nye mole
fik jeg øje på en ældre vietnameser som stod og fiskede med 2-3 stænger, og
da jeg har erfaret at der altid er fisk der hvor der står en vietnameser og
fisker(men det er selvfølgelig ikke nogen garanti for at man selv får fisk
på krogen) stoppede jeg på stedet for at prøve lykken. mens jeg pakkede ud
kunne jeg se at han havde fanget 8 sej og 3 havørreder på sildestykker(den
ene ørred var dog ikke meget større end mit blink- But what to say?) så det
så jo lovende ud. der skulle da gå 20 minutter inden jeg mærkede noget, og
da jeg fik halet ind sad der en stor sild på min mickey finn ophænger! Det
var begyndt at regne og det stank og larmede ovre fra DLG, så jeg besluttede
mig for at sætte en trekrog i kæften på silden, svinge den ud i vandet og
sætte mig ind i bilen i rigtig havnefiskeristil. Dog nåede jeg ikke at sætte
stangen fra mig før min sild begyndte at trække lige lovligt meget i linen
hvilket gjorde mig nysgerrig og jeg halede forsigtigt ind i linen hvorefter
jeg så at min sild blev forfulgt af en kæmpefisk. Mit hjerte hamrede og jeg
slækkede på linen og lod den løbe i 3-4 minutter hvorefter jeg strammede op,
og aldrig har min stang været spændt så hårdt op. Efter 10-15 minutter fik
jeg fisken så tæt på stenene at jeg kunne se at det var en sølvglinsende
havørred på ca. 6kg, men hvordan fanden skulle jeg få den sikkert op på land
nu hvor vietnameseren var gået og jeg ikke havde taget nettet med mig, jo
den måtte udtrættes til den lå omme på siden, så den fik lov til at hive
lidt frem og tilbage, men pludselig slap fisken og jeg hev en skaldet
trekrog i land. Hvorfor? Jo måske fordi jeg ikke havde slebet mine kroge og
dernæst modhugget! Jeg fik aldrig givet noget modhug! satans!

Heldigvis har jeg dog fået lyst til at se om ikke det skulle kunne lykkes at
få halet en på land, især efter jeg hørte om elfiskeriet i århus å fornylig
som resulterede i et pænt antal ørreder med et snitmål på 70 cm.

vh
Seke

Fra : Jan Mikkelsen

Dato : 20-12-00 16:52

> [...]
fornylig
> som resulterede i et pænt antal ørreder med et snitmål på 70 cm.

Ja .. forstå det hvem som kan .. jeg fatter ikke at der er fisk der gidder
trække op i Århus Å .. just indbydende er den da ikke. Men en god beretning
ellers .. held og lykke med modhugget næste gang

Jan

Fra : Kim Roelsgaard Niels~

Dato : 20-12-00 17:36

> Ja .. forstå det hvem som kan .. jeg fatter ikke at der er fisk der gidder
> trække op i Århus Å .. just indbydende er den da ikke.

Det er kun de første km. op til den anden ende af søen der er som du
skriver.
Længere oppe er der rent vand og et rimeligt godt fiskeri efter bæk og
regnbue ørred!

Det lydder da ellers også som en flot fisk. Synd at du ikke fik den!

Kim Roelsgaard Nielsen - *LeMyto*
ICQ UIN: 95059560
kim@aaifbasket.dk
http://www.lemyto.cjb.net