FTP
Fra : PH

Dato : 18-10-01 21:57

Jeg ved ikke ret meget om hvordan man fra et Delphi-program kommer i kontakt
med en FTP-server og f.eks. henter og sletter filer.
Er der nogle af jer der ved hvor man kan læse om det!
På forhånd tak.

Peder

Fra : Anders Holm Jensen

Dato : 20-10-01 11:51

Hej

Jeg bruger NMFTP komponenten i Delphi 4 Client/Sever.

Den er let at bruge, og der er god info om den i hjælp.

Her er et lille eksempel på hvordan jeg bruger den.:

procedure TFbackup.Button8Click(Sender: TObject);
begin
if MessageDlg('Vil du Uploade back up til web-serveren og overskrive
versionen på web-serveren ?',
mtConfirmation, [mbYes,mbNO], 0 ) = mrYes then
begin
try
Fwebadm.TDHISDB.connected := false; //Databaseforbindelsen skal være
lukket for at kunne flytte filen
except
showmessage('Fejl i at lukke forbindelsen til databasen');
end;
AssignFile(indfil, FILDIR);
try
reset(indfil);
Read(indfil, indstillinger);
FTP.Host := indstillinger.host; //'www.dinhost.dk'
FTP.Port := 21; //FTP er normalt port 21
FTP.TimeOut := 120000; //Timeout i millisekunder, her
er det to minutter
FTP.UserID := indstillinger.userid; //eks. 'bruge1web'
FTP.Password := indstillinger.passw; //eks. '25edfsg36s5'
FTP.Connect; //åbner forbindelsen
FTP.ChangeDir('docs/mindocs/data'); //skifter mappe på web-serveren
FTP.Upload( 'c:\program\data\DB.mdb' , 'DB.mdb');
FTP.Disconnect; //lukker forbindelsen
finally //resten er ikke
FTP relateret, og dog er der lige except statmenten
//Der er mange
info ting til til hver hændelse, dem kan du se i hjælp
CloseFile(indfil);
end;
try
Fwebadm.TDHISDB.connected := true;
except
showmessage('Fejl i at åbne forbindelsen til databasen');
end;
end;

Hilsen AHJ

Fra : Anders Holm Jensen