Mærkelig "udslæt"
Fra : Sofie

Dato : 18-10-01 20:08

Hej.

Jeg skriver på vegne af en veninde, der har nogle glade enker
gående i et selskabsakvarium, sammen med andre ungefødende tandkarper.
De er begyndt at få nogle pletter i panden, som hun ikke ved hvad er.
Pletterne findes ikke andre steder på kroppen og det er kun enkerne der har
dem.
Det ligner hverken hvide pletter, svamp eller andre "alm." sygdomme.

Er der nogen der har et råd til hvad det kunne være?

Tusind tak for hjælpen.
Sofie

Fra : Madsen

Dato : 20-10-01 17:19

"Sofie" <villerup@paradis.tdcadsl.dk> skrev:

> Jeg skriver på vegne af en veninde, der har nogle glade enker
> gående i et selskabsakvarium...

Hvad er "glade enker" for en fisk?

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Finn Jensen

Dato : 20-10-01 17:30

"Madsen" <madsens@whomail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er "glade enker" for en fisk?

Det er et godt spørgsmål Madsen, men jeg har et par Gule Enker hvis du
skulle komme forbi ))

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Madsen

Dato : 20-10-01 17:44

"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> skrev:

> Det er et godt spørgsmål Madsen, men jeg har et par Gule Enker hvis du
> skulle komme forbi ))

Er de raske, unge, smukke og i godt humør, eller er det ikke men-
neske-enker vi snakker om? ;)

Nej spøg til side. Jeg aner virkelig ikke hvad en glad enke er når vi
snakker akvariefisk. Er det igen en eller anden akvariepusher der
har spillet moderne og synes de skulle hedde et eller andet tilfældigt
dansk navn, så man ikke har en chance for at vide hvilken fisk der
tales om, medmindre man kender pusheren?

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 20-10-01 23:18

"Madsen" <madsens@whomail.dk> wrote in message

> Hvad er "glade enker" for en fisk?
>
> --
> Mvh. Madsen
> Remove "who" in e-mail.

Hej.
Kan det ikke være sorttetraen der her er tale om. Den bliver jo både kaldt
black skirt og black widow på engelsk. Det latinskenavnet er noget med
ternetzi tilslut (jeg kan ikke lige huske første del af navnet)
Hilsen Ditte