Hvilket lydkort ?
Fra : Thomas

Dato : 18-10-01 18:46

Hej gruppe

Jeg skal have mig et nyt lydkort istedet for mit skod-onboard-ting, som der
tilsyneladende ikke findes nogle ordentlige drivere til (lyden skratter osv.
i W2K, men kortet virker fint i w98).
Jeg er lidt i vildrede, da jeg ikke aner hvad de forskellige SB512, live
5,1, live platiunum etc. kan og ikke kan.

Det jeg skal bruge er et kort der opfylder 2 krav :

1. Virker 100 % i Windows 2K mht. drivere (jeg har en T-bird1000@1500 med et
Epox 8k7a+ amd761-chipsæt, geforce2pro og 256 mb DDR).

2. Kan bruges til winamp, spil (vil have så mange lydeffekter med som
muligt), film o.lign, med alm. stereo fra mit anlæg (jeg har ikke surround!)

Nogle ideer ? .......prisen spiller også en rolle

På forhånd tak

Hilsen Thomas

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 18-10-01 19:51

Thomas <no@spam.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9qn4c3$13ue$1@news.net.uni-c.dk...
> [...]
surround!)

> Nogle ideer ? .......prisen spiller også en rolle

SB Live 1024.

-M

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 18-10-01 19:55

"Morten Lorenzen" <Morten@Lorenzen.as> skrev i en meddelelse

> Thomas <no@spam.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:9qn4c3$13ue$1@news.net.uni-c.dk...

> der
> osv.

> et

> surround!)

> Jeg har hørt, Creative Audigy player er noget af det skønneste, man kan få
til prisen!
Alternativt Terratech sixpack Begge kort til under 800 .-

Best Regards

Jesper

Fra : JokeSten

Dato : 18-10-01 21:31

har lige købt et audigy... det er jeg meget glad for ... baggrundsstøjen er
næsten lig nul for mig ( på trods af at computeren er forbundet til anlæget
med en 15 m skod ledning) .. har ikke fået testet 5.1 funktionerne endnu og
kun leget lidt med cubase, men allerede synes jeg at det var 1000 kr værd !
Det eneste minus er at jeg ikke har fået det til at virke under linux endnu
:(
win98/win2k/linux mandrake 8
650 mhz athon
256 mb ram

Fra : Thomas

Dato : 18-10-01 21:54

Takker for svarene......har lige bestilt et Audigy

Hilsen Thomas