Centerhøjtaler spiller ikke
Fra : Hans Jensen

Dato : 18-10-01 23:19

Har SB live og 5.1 højtalere (DTT2200), jeg har indstillet "Sound Playback/
Advanced/Speaker setup "til 5.1 Surround Sound Speakers". Men center-
højtaleren virker ikke? Er det ikke meningen at den skal spille når man
spiller normale CD'ere ?

--
Hans

Fra : René Lone.

Dato : 18-10-01 15:28

Ret dato og tid.

--
Venlig hilsen René og Lone Ibsen.
rene-lone@mail.dk

Fra : Hans Jensen

Dato : 18-10-01 16:25

"René Lone." <rene-lone@mail.dk> wrote in message
> Ret dato og tid.

Jetlag :)

Fra : -=Madsen=-

Dato : 18-10-01 19:43

Det hjælper dig ikke at stille tiden frem, det ser ud til at du er
fulstendig lige glad, du har også postet i dk.edb.hardware.grafikkort d
18-10-2001 kl 21:06

Her er du også blever gjordt opmærksom på dit ur.

Du skal da ikke tro at der er nogen som vil hjælpe dig når du er fulstændig
ligeglad med os andre og hvad vi mener om at stille uret rigtigt.

Fra : Hans Jensen

Dato : 19-10-01 00:07

"-=Madsen=-" <kem@SoftHome.net> wrote in message
> Det hjælper dig ikke at stille tiden frem, det ser ud til at du er
> fulstendig lige glad, du har også postet i dk.edb.hardware.grafikkort d
> 18-10-2001 kl 21:06

Slap af! Jeg har lige installeret windows, og tiden var korrekt - bare i en
forkert tidszone. De to indlæg blev postet på samme tid, så jeg havde
ikke opdaget det da.

Det er jo ikke sådan at jeg blev gjort opmærksom på det i den ene gruppe
og postede "lige glad" i en anden gruppe. Så jeg gentager lige - slap af!

--
Hans

Fra : Hans Jensen

Dato : 19-10-01 00:11

"Hans Jensen" <har@ingen.nu> wrote in message
> Det er jo ikke sådan at jeg blev gjort opmærksom på det i den ene gruppe
> og postede "lige glad" i en anden gruppe. Så jeg gentager lige - slap af!

Ok, ikke helt samme tid, så jeg trækker det ene "slap af!" tilbage :)

Men jeg havde ikke opdaget før jeg postede Jetlag den første gang... ;)

--
Hans

Fra : -=Madsen=-

Dato : 19-10-01 00:58

Det er så ok

Fra : Madsen

Dato : 18-10-01 17:31

> [...]

> Advanced/Speaker setup "til 5.1 Surround Sound Speakers". Men center-
> højtaleren virker ikke? Er det ikke meningen at den skal spille når man

Det er vel sjældent at normale musik cd'er er inspillet i 5.1 surround
tror du ikke?

Spiller centerhøjttaleren heller ikke når du afspiller en dvd ?

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Wizeguy

Dato : 19-10-01 00:41

> [...]
> Advanced/Speaker setup "til 5.1 Surround Sound Speakers". Men center-
> højtaleren virker ikke? Er det ikke meningen at den skal spille når man

Nej, normale CD'ere har jo blot stereolyd, så hvordan skulle det kunne
udnytte centerhøjtaleren? Når du afspiller CD'ere vil kun høre det samme
stereosignal i både for og baghøjtalere, mens centerhøjtaleren er tavs.
Centerhøjtaleren er jo en del af en såkaldt 5.1 højtaleropsætning som er
beregnet til Dolby Digital og DTS lyd i DVD film samt DTS musik CD'ere.
Creative har dog udviklet en slags Prologic mode (CMSS) som kan upmixe et
stereosignal til alle 5 sattelithøjtalere. Du kan slå CMSS til ved at vælge
"Watch Movie Mode" i Creative Surround Mixer. Men lad det være sagt med det
samme, det lyder aldeles rædselsfuldt i næsten al slags musik, undtagen
klassisk, idet CMSS, nøjagtigt som Prologic, mixer et monosignal til
baghøjtalerne, hvilket efter min mening ødelægger dybden i specielt rytmisk
musik.
---
Mvh
Anders

P.S. Og husk så lige det ur :D

Fra : [TBC]Franke

Dato : 19-10-01 14:11

Jeg har selv et DTT2200 og ved afspilning af cd'er, hvilket kun foregår i
Stereo, kan du kun bruge 4 højtalere.

Men spiller du musikken i four-point stereo, lyder dette også kanon.