Athlon + Asus.
Fra : Morten Lorenzen

Dato : 18-10-01 12:27

Hej NG!

Jeg er ny her, så jeg kaster mig bare ud i det.

Min gamle AMD K6-III 450 mhz står for udskiftning. Med dette skal mit
bundkort Aopen AX 59 PRO og skydes af.

En af mine buddies er ved at købe ny cpu + bundkort, og jeg overvejer så at
overtaget hans gamle. Det er en Athlon 550 Mhz + Asus et-eller-andet.
Hardwaren er 1½ år gammelt.

Nu kommer spørgsmålet så, hvad skal han have for det?

-M

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 18-10-01 12:43

ca. 800kr.

Mvh.
Mikael

Fra : raven

Dato : 18-10-01 12:42

On Thu, 18 Oct 2001 13:26:33 +0200, "Morten Lorenzen"
<Morten@Lorenzen.as> wrote:

> [...]
>Hardwaren er 1½ år gammelt.
>
>Nu kommer spørgsmålet så, hvad skal han have for det?

Lidt som pest og kolera. Den athlon 550 er jo på et slotA bundkort,
som man ikke kan få cpu'er til mere.
Men den er nok ca. dobbelt så hurtig at arbejde som din k6-3 450.
Så helt bytte lige over vil han vel ikke. 500 ?

Forkanten ligger et helt andet sted. Socketa og et bundkort for fsb266
cpu'er og ddr ram. Det er svært at købe lige nu. Chipset kt266a er at
foretrække, men lader vente på sig. Næste uge (uger) kommer de.
Men nforce chipset bliver også godt. Kommer lidt senere.
Endelig går man heller ikke fejl af amd761 chipset med ddr ram.
Socketa går af mode i 2003.

mvh

John

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 18-10-01 14:51

raven <johnknuhtsen@mailme.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:1kftst4c73h51ctia4pm66un7k0qicidor@4ax.com...

> Lidt som pest og kolera. Den athlon 550 er jo på et slotA bundkort,
> som man ikke kan få cpu'er til mere.
> Men den er nok ca. dobbelt så hurtig at arbejde som din k6-3 450.
> Så helt bytte lige over vil han vel ikke. 500 ?

Han skal selv have en 1.5 Ghz.

> [...]
> Men nforce chipset bliver også godt. Kommer lidt senere.
> Endelig går man heller ikke fejl af amd761 chipset med ddr ram.

Hmm, jeg skal vel lede efter et Socket A bundkort, med dertilhørende cpu?

Så kiggede jeg lidt på edbpriser.dk - der fandt jeg ud af at:
en Duron 800MHz, Socket A / FSB 200MHz koster 460 DKK,
mens en Athlon Thunderbird 800MHz, Socket A / FSB 200MHz koster 1.193 DKK.

Er Thunderbirden virkelig de ekstra 740 DKK værd?

-M

P.S. 1000 tak for svaret.

Fra : Kristian

Dato : 18-10-01 15:41

> [...]
> mens en Athlon Thunderbird 800MHz, Socket A / FSB 200MHz koster 1.193 DKK.
>
> Er Thunderbirden virkelig de ekstra 740 DKK værd?

Du kan få en Athlon Thunderbird 1400MHz, Socket A / FSB 266MHz for ca. 1150
kr. og den helt nye Athlon XP 1600+ (1400 MHz), Socket A / FSB 266MHz til
ca. 1500 kr., så det ville være dumt at købe en Athlon Thunderbird 800MHz,
Socket A / FSB 200MHz til 1193 kr.

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 18-10-01 19:44

Kristian <kristianhansen@ofir.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bcee9ee$0$3779$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> ca. 1500 kr., så det ville være dumt at købe en Athlon Thunderbird 800MHz,

Nå, det synes du ligegodt?

-M