Ny gruppe?!?!?
Fra : Jørgensen

Dato : 14-12-00 19:25

Burde vi ikke få oprettet denne NG?

dk.fritid.lystfiskeri.brok&mudderkastning

Fundsatsen burde vel være til at finde ud af eller??

Så kunne jeg måske få list system resurcer igen da mit kill-filter tager det
hele!

-Morten

Fra : Basyrinus

Dato : 14-12-00 20:22

> [...]
> Fundsatsen burde vel være til at finde ud af eller??
> Så kunne jeg måske få list system resurcer igen da mit kill-filter tager

En anden løsning ville være at alle rettede sig efter følgende:

Gruppenavn
dk.fritid.lystfiskeri

Beskrivelse
On-line konference for lystfiskere

Fundats
Formålet med gruppen er diskussion og orientering vedrørende ethvert emne
indenfor lystfiskeri såsom:

Gode historier og udveksling af erfaringer. Orientering om fiskevande i
Danmark og andre lande. Off-line fisketure. Erfaring med nyt fiskegrej.
Fangstrapporter. Gode råd og hjælp til nybegyndere. Diskussion af vandmiljø
og lignende.

1. Det er tilladt at poste informative opslag om lystfiskerrelaterede
ikke-kommercielle emner og tiltag, eksempelvis kommende arrangementer og
artikler. Opslag der indeholder en URL til egen adresse skal angives med
[opslag] i sub. linjen. Opslag bør principielt lægge op til debat om de
emner opslaget henviser til, og må ikke gentages i sin oprindelige form,
eller med samme indhold/emne. Opslag, der kun som sit eneste formål,
henviser til egen hjemmeside er ikke tilladt.

2. Den samme juridisk person/organisation/kreds må kun have 1 (skriver et)
opslag pr. 3. uge, der indeholder en URL til egen adresse.

3. Opslag/indlæg må på ingen måde indeholde tilbud om køb/salg/bytte, og må
ikke på sin naturlige vej (URL) til den information/artikel opslaget
henviser til indeholde kommercielle reklame/salgstilbud.

4. Der søges oprettet en særlig (selvstændig) gruppe for opslag, når
trafikken af opslag skønnes at være tilstrækkeligt berettiget hertil. Disse
tillægsregler (1 - 3) vil herefter bortfalde.

Begrundelse: Dette forslag om tillæg til fundatsen for dk.fritid.lystfiskeri
er fremsat af flere grunde. Det skønnes at mange i gruppen gerne ser
informationer af foreslåede karakter og indhold. Fundatsen er på det område
ikke klar nok i sin nuværende form, hvilket har givet anledning til meget
uro i gruppen. Nogle har givet udtryk for, at de ikke ønsker nogen form for
opslag, andre det modsatte.

Forslaget tager sigte på at tilgodese begge lejre. Alle der gerne vil
viderebringe informationer der nødvendiggør en URL, skal anføre et [opslag]
i sub. linje. På samme måde kan alle, der ikke ønsker disse informationer
relativt let undgå dem.

Der lægges særlig vægt på, at gruppen forbliver et ikke-kommerciel
diskussionsforum for lystfiskeri i sin helhed. Dette bør dog ikke være til
hindring for, at "professionelle" også kan deltage i gruppens almene liv
inden for denne fundats formål og begrænsninger.

--
Basyrinus
www.dumbass.dk

Fra : Brian Jensen

Dato : 14-12-00 20:40

"Jørgensen" <jaml@post11.tele.dk> skrev:

>Burde vi ikke få oprettet denne NG?
>
>dk.fritid.lystfiskeri.brok&mudderkastning

Hvorfor?
Gruppen dk.snak.mudderkastning _findes_ skam allerede.

Problemet er at de som elsker at kaste med mudder 'glemmer' at
sætte FUT til relevant gruppe.

--
Mvh Brian Jensen

Fra : Ebbe Nielsen

Dato : 14-12-00 23:46

"Brian Jensen" <brian.nospam@jensen.mail.dk> wrote in message

> Problemet er at de som elsker at kaste med mudder 'glemmer' at
> sætte FUT til relevant gruppe.

Det var da utrolig hvor travlt folk har med at FUT folk videre, som om de
skal bestemmer over resten af NG. En NG består af en masse skribenter, uden
dem ville der ikke være nogen NG. Derfor er det også dem der bestemmer hvad
der skal skrives i den. Folk vælger selv hvilken NG de vil poste deres ting
i alt efter relevans. Tror du folk er så dumme at de ikke kan finde ud af
hvor de skal poste? At FUT'te folk videre til en anden NG, giver ingen
mening. Folk der bliver bare irriteret, for det er ofte emner som NG'en ikke
gider beskæftige sig med!
Så tag lige og stop alt den FUT, det er en for nem måde at skille sig af med
folk, og ikke en saglig måde at diskutere på.

Ebbe Nielsen

Fra : Brian Jensen

Dato : 15-12-00 00:31

"Ebbe Nielsen" <Ebbe@post.tele.dk> skrev:

>"Brian Jensen" <brian.nospam@jensen.mail.dk> wrote in message

>Det var da utrolig hvor travlt folk har med at FUT folk videre, som om de
>skal bestemmer over resten af NG.

Det har er ikke et spørgsmål om at ville bestemme over gruppen -
Det er et spørgsmål om at ville vise hensyn over for de af
gruppens brugere som ikke interesserer sig for trådens videre
udvikling fordi den er offtopic i gruppen. Det er af samme årsag
at jeg afslutter dette indlæg med at flytte debatten over i
dk.admin.netikette hvor den hører hjemme.

>En NG består af en masse skribenter, uden
>dem ville der ikke være nogen NG.

Korrekt - Du glemmer vist at hvis gruppen bliver alt for
forurenet af støj, flygter de seriøse skribenter, og hvad er
gruppen så værd?

> [...]
>i alt efter relevans. Tror du folk er så dumme at de ikke kan finde ud af

Tror? - prøv at se bare een måned tilbage i gruppen, så vil du
opdage at jeg _ved_ at nogle folk ikke kan finde ud af i hvilken
gruppe deres indlæg hører til.

Angående "dumme": Det var _dit_ udtryk!
Offtopic-indlæg som er fejlpostet pga at folk er newbies og
derfor ikke har lært at der findes andre grupper hvor deres
indlæg ville være mere relevante er ikke dumhed, men uvidenhed!

Offtopic-indlæg som er fejlpostet af erfarne folk som udmærket
ved at deres indlæg hører til i en anden gruppe, og som de derfor
burde have sat fut til, er imo udvisning af manglende respekt for
gruppens øvrige læsere.

>At FUT'te folk videre til en anden NG, giver ingen
>mening. Folk der bliver bare irriteret, for det er ofte emner som NG'en ikke
>gider beskæftige sig med!

Det er da den tydeligste selvmodsigelse jeg længe har set.
Man skal jo netop bruge FUT for at skaffe tråden væk fra den
gruppe hvor den er ved at blive offtopic.

>Så tag lige og stop alt den FUT, det er en for nem måde at skille sig af med
>folk, og ikke en saglig måde at diskutere på.

Igen: Det har ikke noget at gøre med at "skille sig af med folk",
men derimod udviser man respekt for gruppens øvrige brugere, ved
at FUT'te tråden til en mere relevant gruppe.

XFUT til dk.admin.netikette
--
Mvh Brian Jensen

Fra : John Hewalo

Dato : 15-12-00 14:54

On Thu, 14 Dec 2000 20:39:54 +0100, Brian Jensen
<brian.nospam@jensen.mail.dk> wrote:

>Gruppen dk.snak.mudderkastning _findes_ skam allerede.

Ja, desværre. (imo)

>Problemet er at de som elsker at kaste med mudder 'glemmer' at
>sætte FUT til relevant gruppe.

Tja, som jeg ser det, er det største problem, at enkelte brugere
af d.f.l ganske åbenlyst udtaler (eksempelvis i admingrupperne),
at de agter at fortsætte med at svine lystfiskere til, som
benytter andet grej end dem selv.

Disse anvisninger på, hvordan man bare lige kan ødelægge andres
grej, er også et problem.
Det samme er den accept af, og vel nærmest opfordring til
selvtægt som har været fremført.

Med en sådan indstilling tror jeg _ikke_ der bliver ro i denne
gruppe, desværre ser det ud til at det vil vare længe endnu.

Medmindre altså det går op for _alle_, at _ingen_ af os er
"lystfiskerne".
Alle udtalelser fra _enkeltperson_ på lystfiskernes vegne må
stoppe, der er ikke udnævnt nogen høvding i d.f.l.

Som det er nu, så syntes jeg tonen og debatformen i d.f.l er så
lav, til tider nederdrægtig, at det føles pinligt.

Kunne vi, voksne mennesker, ikke gøre det lidt bedre?
--
Venlig hilsen
John

Fra : Erik Thorsen

Dato : 15-12-00 15:37

"John Hewalo" <john.hewalo@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Venlig hilsen
> John
> Intet er umuligt for den som ikke selv skal gøre det!

Dit indlæg er aldeles off-topic i denne gruppe.
X-fut til dk.admin.netikette, hvor svar på dette indlæg bør havne.
hilsen erik thorsen

Fra : N/A

Dato : 16-12-00 01:18

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 16-12-00 01:18

Hej "holst" <holst@control.auc.dk>

>Mange gider ikke at følge med i flere
>newsgroups, og får derfor aldrig deltaget i diskussionen.

Nemlig, lad os straks nedlægge alle grupper og bruge dk.general. Folk
der klager over at gruppen bliver for stor og at størsteparten af
emnerne ikke interesserer dem er nogle pjatskide der skal lære at
bruge killfiltre.

Hvem skriver et OTD?

--
Lars Kim Lund