Funktions kald til kompimering af database~
Fra : Anders Holm Jensen

Dato : 17-10-01 22:15

Hej

ER der en funktion eller funktions kald, der kan komprimere en database.

Det er en Access database jeg bruger.
(Hvis der nogen der skulle være i tvivl, efter mine 2000 indlæg om problemer
med Access, det er bare kedeligt at jeg er tvunget til at bruge Access pga.
ASP på wer-server)
--
Hilsen AHJ

Fra : Stig Johansen

Dato : 18-10-01 03:07

Anders Holm Jensen wrote:

> [...]
> (Hvis der nogen der skulle være i tvivl, efter mine 2000 indlæg om
> problemer med Access, det er bare kedeligt at jeg er tvunget til at bruge

ASP kan da sagtens kommunikere med andre databaser.

Se:
<http://groups.google.com/groups?hl=en&safe=active&threadm=3B2FA708.7F35B26B%40gallup.hu&rnum=1&prev=/groups%3Fas_q%3Dcompressing%2520access%2520base%26as_ugroup%3Dborland.public.*>

Bemærk, der benyttes DAO.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Stig Johansen

Fra : Henrik Ankersen

Dato : 18-10-01 09:54

Ja, det ved jeg. Men den server vi har tilrådighed, understøtter kun MS
Access, så der er vist ingen vej uden om. Og jeg er næsten færdig..

Tak for hjælpen

Jeg skriver fra en andens maskine !!

Hilsen AHJ

Fra : Stig Johansen

Dato : 18-10-01 12:28

"Henrik Ankersen" <henrik.ankersen@get2net.dk> wrote in message
> Ja, det ved jeg. Men den server vi har tilrådighed, understøtter kun MS
> Access, så der er vist ingen vej uden om. Og jeg er næsten færdig..

Du skal stadig være opmærksom på, at der er tale om DAO (ej ADO). Du skal
sikre dig, at du har adgang til denne komponent.

mvh
Stig Johansen.

Fra : Henrik Ankersen

Dato : 18-10-01 12:44

Hvordan sikre jeg mig det ??

Er denne komponent i Delphi 4 ?

Hilsen AHJ

Fra : Stig Johansen

Dato : 18-10-01 16:12

Henrik Ankersen wrote:

> Hvordan sikre jeg mig det ??
>
> Er denne komponent i Delphi 4 ?

Nej, den kommer fra M$.
Jeg bliver nødt til at fortælle dig, at M$ Access ikke har min store
interesse, så du må finde hjælp for dybere spørgsmål vedr. DAO andetsteds.
Jeg kan anbefale dig at spørge videre i borland.public.database.desktop
Der er nok nogle, der kan hjælpe dig videre.