Vrandrefisk ??/ Havørred
Fra : Milert

Dato : 13-12-00 01:36

Hej alle
Så er der gang i Århusbugten mod syd.
Der bliver fanget rigtig mange havørreder.
Kom ud og prøv det, det er sgu nok bedre end at sidde og svine hinanden
til.
Det er både på flue og blink, men jeg tror nu også, at der er en eller to
der ender i et garn.

Jeg må dog lige spørge af ren uvidenhed....
Hvad er en vrandrefisk ???

knæk og bræk til ALLE

Ulovligt fiskeri med selvfiskende redskaber, udgør en meget stor trussel
mod de i forvejen hårdt truede bestandne af vrandrefisk, som vi
lystfiskere årligt bruger et tocifret millionbeløb på at ophjælpe,
tyvfiskeri med selvfiskende redskaber, er skadeligt, og det påvirker
kvaliteten af det lystfiskeri vi har p.t.

Derfor kan debatindlæg, der forholder sig kritisk til tyvfiskeri, som
skader bestandne af vrandrefisk aldrig blive off-topic, og det er også
helt naturligt, at vi ud fra et lystfisker synspunkt diskuterer
forskellige metoder til minimering af problemet.

Fra : Alex Linaa

Dato : 13-12-00 14:51

"Milert" <milert@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej alle
> Så er der gang i Århusbugten mod syd.
> Der bliver fanget rigtig mange havørreder.

Hvor langt syd er det?
Er der ved at være gang i den neden for Marselisborgskoven?

Venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : Milert

Dato : 13-12-00 16:48

> Hvor langt syd er det?
> Er der ved at være gang i den neden for Marselisborgskoven?

> Venlig hilsen
> Alex Linaa

Vi snakker moesgård/ajstrup og sydligere, desværre er der lidt rigeligt
med vind.

Fra : Guster D

Dato : 13-12-00 16:52

Hvor store er de fisk der bliver hevet ind?

Fra : milert

Dato : 13-12-00 17:06

Guster D wrote:

> Hvor store er de fisk der bliver hevet ind?

Der er en del over målet, op til et par kilo, så det er ok !

Fra : Jan Mikkelsen

Dato : 14-12-00 08:27

Nøjagtig lige så store som de der bider på ...

Fra : Alex Linaa

Dato : 14-12-00 07:51

> Vi snakker moesgård/ajstrup og sydligere, desværre er der lidt rigeligt
> med vind.

Derfor er det også godt at kunne stå i læ under skoven, nu vinden er i vest.
Jeg har selv en gang stået i læ der under hvad der i løbet af en time blev
til storm, og måtte skyndsomst fortrække da der væltede et par træer inde i
skoven

Venlig hilsen
Alex Linaa