Grafikkort
Fra : Marianne Jespersen

Dato : 17-10-01 11:47

Hvad er det bedste grafikkort lige nu

Fra : Michael Petersen

Dato : 17-10-01 12:18

ATI Radeon 8500 eller Geforce 3

MP
"Marianne Jespersen" <mvj@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
news:3bcd62a6$0$3268$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hvad er det bedste grafikkort lige nu

Fra : Hans Pedersen

Dato : 17-10-01 12:35

On Wed, 17 Oct 2001 13:18:16 +0200, "Michael Petersen"
<mcp_dk@ofir.dk> wrote:

>ATI Radeon 8500 eller Geforce 3

Ikke til hvad som helst.

--
Hans Pedersen, Esbjerg.
http://h2ns.dk

Fra : Michael Petersen

Dato : 17-10-01 13:10

okay for at dække mig helt ind nævner jeg også lige Matrox G550
så skulle det meste hvis være dækket ind.

Michael

Fra : Jesper

Dato : 17-10-01 15:30

"Michael Petersen" <mcp_dk@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> okay for at dække mig helt ind nævner jeg også lige Matrox G550
> så skulle det meste hvis være dækket ind.

Gainward geforce 3 skulle ifg rygter både have rigtig god 3d grafik, men
også klare sig glimrende i 2D-tests. Det er kun et rygte, og jeg kan
ikke finde links eller lignende, der kan bekræfte det.

Hilsen Jesper

Fra : Flemming Holm Jensen

Dato : 18-10-01 07:47

Jesper wrote:

> [...]
> også klare sig glimrende i 2D-tests. Det er kun et rygte, og jeg kan
> ikke finde links eller lignende, der kan bekræfte det.

Der ligger en test hos Anandtech.
http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1490

Venligst
Flemming
Aalborg

Fra : Jesper

Dato : 18-10-01 19:03

"Flemming Holm Jensen" <fhj@hum.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Der ligger en test hos Anandtech.
> http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1490

Ja, men de skriver intet om bedre 2D-ydelse.

Hilsen Jesper

Fra : Hans Pedersen

Dato : 18-10-01 16:03

On Wed, 17 Oct 2001 14:09:35 +0200, "Michael Petersen"
<mcp_dk@ofir.dk> wrote:

>okay for at dække mig helt ind nævner jeg også lige Matrox G550
>så skulle det meste hvis være dækket ind.

Ja. Matrox er ultimativt nr. 1 når det kommer til 2D.

Men ikke hvis det evt. drejer sig om 3D CAD konstruktion, 3D
animering. nVidia er blandt gamers stort set kun kendt for deres
Geforce serie, men de laver faktisk også en serie der hedder Quadro,
der er specielt beregnet til den slags.

Hans Pedersen
ICQ: 9178476 | http://h2ns.dk

Fra : Hans Pedersen

Dato : 17-10-01 12:19

On Wed, 17 Oct 2001 12:46:32 +0200, "Marianne Jespersen"
<mvj@adslhome.dk> wrote:

>Hvad er det bedste grafikkort lige nu

Det kommer helt og aldeles an på, hvad du har tænkt dig at bruge det
til.

--
Hans Pedersen, Esbjerg.
http://h2ns.dk